SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

EMI skarży się na „muzyczne” reklamy Knorr na Wrzuta.pl. Branding playera wbrew prawu?

W serwisie Wrzuta.pl w formie brandingu odtwarzacza promowano zupki Knorr Nudle. Reprezentujące wykonawców, przy których piosenkach emitowano reklamy, EMI Music Poland, uważa, że bezprawnie wykorzystano ich twórczość.

Reklamy Knorr Nudli w formie brandingu playera na Wrzuta.pl wspierały rozpoczęty pod koniec lutego konkurs, w którym można zaprojektować opakowania tych zupek. W zeszłym tygodniu na fanpage’u realizującej tę akcję agencji The Digitals pojawiły się skargi artystów, przy których piosenkach wyświetlano reklamy. Agencja wyjaśniła, że tylko przygotowała reklamy, natomiast za formę ich pokazywania w mediach odpowiada dom mediowy PHD Media Direction, który obsługuje w tym zakresie Unilever Polska, producenta Knorr Nudli. Koncern szybko zdecydował się przerwać emisję reklam na Wrzuta.pl.

Jednak szef EMI Music Poland Piotr Kabaj w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” szacuje, że w ciągu kilku dni layout promujący Knorr Nudle został wyświetlony w serwisie przy ok. 150 piosenkach, m.in. grup Myslovitz, Łzy, Happy Pills czy Natalii Kukulskiej. Zdaniem Kabaja użytkownicy mogli odnieść wrażenie, że wykonawcy ci wspierają reklamowaną akcję. Dlatego zawiadomił Związek Producentów Audio Video o naruszeniu ich praw autorskich.


Kontrolująca serwis Wrzuta.pl spółka Free4Fresh, należąca do Grupy o2.pl, twierdzi, że każdy użytkownik strony zakładając na niej konto, akceptuje regulamin, zgodnie z których przy zamieszczonych piosenkach mogą być pokazywane reklamy „wypełniające” odtwarzacz. Natomiast jeśli jakiś utwór pojawił się w serwisie bezprawnie, firma czy osoba mająca do niego prawa może to zgłosić administratorom, którzy usuną tę piosenkę.

Jednak EMI Music Poland nie zgadza się z taką argumentacją. Przedstawiciele koncernu deklarują, że nie pozwolą na wykorzystywanie piosenek swoich artystów do promowania bez ich zgody i wiedzy różnych marek. EMI przygotowuje pisma w tej sprawie do Unilevera, The Digitals i Free4Fresh, przy czym nie ujawnia, czego będzie się domagać.

Dołącz do dyskusji: EMI skarży się na „muzyczne” reklamy Knorr na Wrzuta.pl. Branding playera wbrew prawu?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Wystarczy wejść teraz na wrzuta.pl i porównać player z tym z załączonego obrazka. Jeśli reklama miała być oddzielona od piosenki, to dlaczego zmieniano player zamiast tylko wyświetlić nad nim reklamę? Zresztą sama wrzuta w zasadach brandingu playera zaznacza, że ma on być oddzielony od reklamy. Ktoś tego nie dopilnował i mają problem. Poza tym taka reklama prawdopodobnie narusza Kodeks Etyki Reklamy który w art. 12 mówi:
1. Reklama nie może przedstawiać lub odnosić się do jakiejkolwiek osoby fizycznej, w tym także powszechnie znanej w związku z np. pełnieniem przez nią funkcji publicznych, bez uzyskania jej wcześniejszej zgody, ani też bez uprzedniej zgody opisywać lub odnosić się do rzeczy będącej własnością konkretnej osoby, w sposób mogący wywołać wrażenie jej osobistej rekomendacji.
2. Postanowienia ust. 1 stosują się odpowiednio do podmiotów innych niż osoby fizyczne.
odpowiedź