SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

eMarketer: Chiny w 2011 r. drugim największym rynkiem reklamy

W bieżącym roku Chiny pokonają Japonię i staną się drugim po USA największym rynkiem reklamowym na świecie.

W 2010 roku wydatki na reklamę w Japonii sięgnęły 34 miliardów dolarów - informuje eMarketer. Było to tylko o 0,4 proc. więcej niż w roku 2009, a w roku bieżącym - przede wszystkim na skutek tsunami i dalszych problemów gospodarki, nakłady reklamowe w Kraju Kwitnącej Wiśni mają spaść o 3,7 proc., do 32,7 miliarda dolarów.

Tymczasem w przypadku Chin na 2011 rok prognozowany jest 14-proc. wzrost wydatków na reklamę, do 38,3 miliarda dolarów. Niezagrożona jest pozycja Stanów Zjednoczonych jako największego rynku reklamowego na świecie - w tym roku jego wartość ma sięgnąć 157,4 miliarda dolarów.


Tymczasem w segmencie reklamy online Chiny muszą na pokonanie Japonii poczekać dłużej. Według eMarketera, w bieżącym roku reklamodawcy przeznaczą na internetową reklamę w Państwie Środka 4,6 miliarda dolarów, czyli jeszcze sporo mniej niż w Japonii (7,2 mld USD). Oba kraje zrównają się pod tym względem w 2014 roku, kiedy wydatki sięgną po 9,5 miliarda dolarów, a największym rynkiem reklamy online w regionie Azji i Pacyfiku Chiny staną się w roku 2015.

Jednocześnie eMarketer podkreśla, że ogromna populacja chin oznacza niski poziom wydatków w przeliczeniu na jednego mieszkańca. W tym roku wskaźnik ten w odniesieniu do ogólnych nakładów na reklamę ma w Państwie Środka wynieść 28,68 dolara, podczas gdy w Japonii będzie to 258,88 dolara, a w USA - 502,49 dolara. Podobne różnice wystąpią w przypadku reklamy online: Chiny - 8,68 dolara, Japonia - 76,80 dolara, USA - 134,87 dolara.

Pomimo przewidywanego w najbliższych latach wzrostu, przynajmniej do roku 2015 powyższe wskaźniki w Chinach mają się utrzymać znacznie poniżej globalnej średniej.

Dołącz do dyskusji: eMarketer: Chiny w 2011 r. drugim największym rynkiem reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl