SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie Awards 2019: zgłoszenia do 17 czerwca, nowa kategoria dla kampanii skupionych na PR

Do 17 czerwca przyjmowane są zgłoszenia do 20. edycji konkursu Effie Awards. Zgłoszenia przyjmowane są w 23 kategoriach, w tym nowej: Positive change: PR-Led i Employer branding. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W tym roku do formuły konkursu wprowadzono zmiany, które obejmują pięć kategorii. W kategoriach Performance marketing / e-commerce, Usługi oraz Branded content zmodyfikowano definicje.

Kategoria Nowe technologie zmieniła nazwę na Tech driven. Kategoria Telekomunikacja została dołączona do Usług. Natomiast Kategoria Kultura, rozrywka, media poszerzona została o gaming – od teraz można zgłaszać kampanie promujące wydarzenia e-sportowe.

Kategoria Positive change: CSR oraz kategoria Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono zostały połączone w jedną.

Pozostałymi kategoriami konkursu są: Dobra konsumenckie, Finanse, Leki i suplementy diety, Motoryzacja, Napoje alkoholowe, Napoje bezalkoholowe, Retail/kanały sprzedaży, Ubezpieczenia i inwestycje, Uroda i pielęgnacja, Usługi oraz Żywność.

Na liście kategorii specjalnych są: Brand experience, Branded content, Business-to-business, Launch/relaunch, Long term marketing excellence, Performance marketing/e-commerce, Marketing&business solutions.

Nowa kategoria Effie Awards dla kampanii PR

W tym roku w Effie Award debiutuje nowa kategoria, Positive change: PR-Led i Employer branding. Oceniane w niej będą kampanie, których motorem napędowym były działania public relations mające na celu wzmocnienie wizerunku organizacji, marki lub instytucji (udowodnione badaniami). W tej kategorii można również zgłaszać kampanie, które miały na celu budowanie wizerunku dobrego pracodawcy (employer branding).

- Choć od lat agencje PR lat są współzgłaszającymi w Effie, to  gubiliśmy kampanie, w których PR odgrywał wiodącą role. Nowa kategoria daje nam szansę docenić również takie kampanie – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

- Od lat można zauważyć, że rynek public relations w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały. Firmy dostrzegły jak niezwykle ważna jest ta dziedzina komunikacji w organizacjach, nie tylko ta zewnętrzna, ale także wewnętrzna, która ma na celu zatrzymać najlepszych pracowników, czy pozyskać nowe talenty – komentuje Paweł Bylicki, CEO Public Dialog, pomysłodawca kategorii Positive Change: PR-Led i Employer branding.

Efekty działań w ramach kampanii zgłaszanych do nowej kategorii muszą być przedstawione w postaci twardych wskaźników popartych danymi m.in. wyliczonego zasięgu, ilości i wartości mediów na podstawie raportów z monitoringu mediów i social mediów, zasięgu w grupie docelowej kampanii, zbudowania lub zwiększenia świadomości danej marki/organizacji.

- Utworzenie nowej kategorii PR Led i Employer branding w Effie to dowód, że jest inaczej. PR w końcu został zauważony i znalazł swoje miejsce w jednym z najbardziej cenionych przez firmy i marketerów konkursów komunikacyjnych. Dla naszej branży to szansa, by udowodnić, że jej działania mogą być motorem napędowym wzmacniającym wizerunek organizacji, marki lub instytucji i odgrywać kluczową rolę w realizacji celów – powiedziała Iwona Michalczyk, dyrektor zarządzająca Garden of Words Group, współtwórczyni nowej kategorii w Effie.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2019: zgłoszenia do 17 czerwca, nowa kategoria dla kampanii skupionych na PR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl