Effie 2013: Grand Prix za „5 Stadion” Tyskiego, DDB i Starcom firmami roku
W tegorocznym konkursie Effie nagrodę Grand Prix przyznano za kampanię „5 Stadion” piwa Tyskie. Ogółem wręczono 6 złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych. Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group.
Za kampanię „5 Stadion” piwa Tyskie (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) Grand Prix odebrały agencje DDB Warszawa, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants oraz dom mediowy Starcom MediaVest Group. Przypomnijmy, że główna część akcji była prowadzona od marca do czerwca 2012 roku w związku z Euro 2012, a jej twarzami byli znani w przeszłości piłkarze: Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten (obejrzyj jeden ze spotów z ich udziałem). W ramach kampanii w TVP emitowano miniserial reklamowy „5. Stadion” (więcej o tej produkcji).
>>> Gala Effie 2013 (fotogaleria)
Złote Effie przyznano za pięć kampanii: reklamy pożyczki w ING Banku Śląskim z Adamem Woronowiczem uzależnionym finansowo od rodziny (obejrzyj te spoty), kampanię Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą (przeczytaj o niej więcej), komunikację Orange Polska z Sercem i Rozumem (zobacz ostatni jak na razie spot z nimi), kampanię Pharmatonu Geriavitu z udziałem Bogusława Lindy (zobacz więcej) oraz kampanię „150 godzin” Opla (obejrzyj spot z niej).
W tegorocznej edycji Effie przyznano 13 srebrnych i 19 brązowych nagród. - Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim nagrody Grand Prix - przekonuje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora Effie. - I tak wielkie emocje towarzyszące gali, były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix, jednakże zdania były podzielone podczas dyskusji, która kampania zasługuje na to wyróżnienie bardziej… - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Effie 2013: Grand Prix za „5 Stadion” Tyskiego, DDB i Starcom firmami roku