SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki regionalne tracą, najwięcej “Gazeta Lubuska”

W lutym br. spadła sprzedaż wszystkich najpopularniejszych dzienników regionalnych. Największy spadek zanotowała “Gazeta Lubuska”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Na pierwszym miejscu rankingu uplasowała się “Polska Dziennik Zachodni” (Polskapresse), której średnie rozpowszechnianie płatne razem w lutym br. wyniosło 66 956 egz., co daje 8-proc. spadek w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji utrzymała się “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) z 66 007 egz., notując spadek o 3,9 proc. Trzeci był „Express Ilustrowany” (Polskapresse), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 45 202 egz., czyli mniej o 8,1 proc. w porównaniu do lutego 2010 roku.

Największy spadek zanotowała zajmująca miejsce dziewiąte „Gazeta Lubuska” (Media Regionalne), której wynik zmalał aż o 13,5 proc. i wyniósł 33 188 egz. Sporo (12,3 proc.) straciły też “Echo Dnia” (Media Regionalne) i “Polska Gazeta Wrocławska” (Polskapresse).

ZKDP luty
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polska Dziennik Zachodni 87 104 66 956 93 422 72 768
Gazeta Pomorska 76 010 66 007 77 609 68 672
Express Ilustrowany 55 714 45 202 60 813 49 160
Polska Głos Wielkopolski 57 194 42 822 62 934 46 813
Głos - Dziennik Pomorza 47 802 39 289 51 492 40 147
Polska Dziennik Bałtycki 48 877 38 407 54 093 42 740
Polska Dziennik Łódzki 48 934 37 816 55 138 41 546
Dziennik Polski 48 646 33 435 52 891 36 634
Gazeta Lubuska 40 805 33 188 46 939 38 347
Echo Dnia 39 408 30 348 44 185 34 620
Polska Gazeta Wrocławska 36 769 25 157 41 728 28 699
Gazeta Codzienna Nowiny 34 495 25 114 35 556 26 598
Polska Gazeta Krakowska 35 263 24 962 39 683 27 588
Nowa Trybuna Opolska 30 735 24 400 35 334 27 502
G. Olsztyńska / Dziennik Elbląski 32 271 23 634 32 300 24 504


 

Dołącz do dyskusji: Dzienniki regionalne tracą, najwięcej “Gazeta Lubuska”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krk
Ha! Ha! Ha! Grzegorz z Bytowa...Bałtycki na dobrej drodze do zmian na "górze". Czy po wszystkim zostanie tylko wspomnienie wielkiego romansu? Te wyniki oznaczają sprzedaż ok. 20 tys. dziennie i 100 tys. w piątek, czyli licząc po połowie, w wielkim Trójmieście gazeta sprzedaje dziennie 10 tys. sztuk (na 800 tys.mieszkańców), zaś w piątek ok. 40. Reszta na wioskach, zafascynowanych Telemagazynem. Dziennik Zachodni walnie w tym roku największą porażkę. Pomorska będzie liderem. Tak to się kończy DS!
0 0
odpowiedź
User
Pznn
Z rozbawieniem patrzę na upadek gazet PP. Na jesieni 2007 roku, jak był uruchamiany projekt Polska The Times i robione rewolucyjne zmiany w firmie, wielu ludzi na mieście i tutaj na portalu prognozowało taki rozwój zdarzeń. Jedynie zarząd PP z DS na czele był przeświadczony, że kierunek jest jedynie słuszny i że wkrótce będzie 1 milion sprzedaży. Dorotko, przy Twoim światłym przywództwie, za niedługo nawet w sumie 100 tysięcy sprzedaży nie będzie. Gdy patrzysz na te fatalne wyniki sprzedaży, myślisz sobie: "jam to nie chwaląc się sprawiła?" Przypomnij sobie ile gazety miały sprzedaży jak zostałaś prezesem i porównaj to do powyższych liczb.
0 0
odpowiedź
User
rosiasz
jechałem dziś rano tramwajem z Michałem B. uśmiechnięty, zadowolony, wyluzowany a tu taki newsik z rana ech....
0 0
odpowiedź