„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników
W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce zajął „Gazeta Wrocławska”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 083 egz. W skali roku tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 214 egz., czyli o 54,41 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 4,27 proc. do 2 320 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 990 egz., po spadku o 6,75 proc. - największym w zestawieniu.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 241,29 proc., osiągnął „Parkiet” (Gremi Business Communication) plasujący się oczko niżej z wynikiem 1 587 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,21 proc.
W lipcu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,81 proc. i wyniósł 894 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 083 |
45 140 |
9 486 |
48 031 |
Rzeczpospolita |
7 214 |
54 876 |
4 672 |
58 947 |
Puls Biznesu |
2 320 |
10 671 |
2 225 |
11 551 |
Gazeta Wyborcza |
1 990 |
156 610 |
2 134 |
183 464 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 587 |
4 507 |
465 |
3 680 |
Gazeta Polska Codziennie |
579 |
20 125 |
321 |
24 004 |
Przegląd Sportowy |
427 |
35 176 |
145 |
42 767 |
Fakt Gazeta Codzienna |
246 |
312 940 |
111 |
325 805 |
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu br. należała do „Gazety Wrocławskiej” (Polskapresse). Jej wynik wyniósł 401 egz., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 178,47 proc. Rok wcześniej tytuł ten był siódmy.
Z ósmego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Krakowska” (Polskapresse), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 70,42 proc. do 242 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 230 egz., po wzroście o 32,95 proc.
Największym wzrostem - o 540 proc. do 160 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 21. na 6.
Z kolei największy spadek zanotował „Express Ilustrowany” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca szóstego na czternaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 56,16 proc. i ostatecznie wyniósł 64 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Polska Gazeta Wrocławska |
401 |
16 532 |
144 |
18 385 |
Polska Gazeta Krakowska |
242 |
16 856 |
142 |
18 200 |
Polska Głos Wielkopolski |
230 |
29 894 |
173 |
32 699 |
Polska Dziennik Zachodni |
225 |
40 930 |
188 |
45 133 |
Gazeta Pomorska |
213 |
42 335 |
88 |
45 721 |
Echo Dnia |
160 |
17 925 |
25 |
19 961 |
Gazeta Lubuska |
148 |
20 407 |
179 |
23 346 |
Polska Dziennik Bałtycki |
146 |
24 599 |
174 |
28 623 |
Głos - Dziennik Pomorza |
137 |
22 881 |
67 |
24 485 |
Dziennik Polski |
122 |
19 142 |
149 |
22 142 |
Nowa Trybuna Opolska |
101 |
15 311 |
56 |
16 614 |
Polska Dziennik Łódzki |
85 |
22 481 |
107 |
26 816 |
Express Bydgoski |
65 |
10 848 |
36 |
12 068 |
Express Ilustrowany |
64 |
27 647 |
146 |
32 055 |
Kurier Szczeciński |
42 |
12 260 |
54 |
13 174 |
Nowości - Dziennik Toruński |
41 |
12 980 |
26 |
14 355 |
Polska Metropolia Warszawska |
38 |
3 861 |
51 |
4 342 |
Kurier Poranny |
35 |
6 053 |
34 |
6 463 |
Polska Kurier Lubelski |
33 |
3 968 |
35 |
4 893 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
29 |
16 298 |
22 |
19 232 |
Gazeta Współczesna |
27 |
6 663 |
27 |
7 717 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
23 |
15 829 |
29 |
17 989 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników