Dzięki DVR rośnie popularność telewizji
Kolejny raport firmy Nielsen wskazuje, że mimo ogromnej popularności Internetu spędzamy coraz więcej czasu przed telewizorem. Dzieje się tak dzięki rosnącej popularności DVR, czyli cyfrowych magnetowidów.
Dzięki DVR nagrywanie wybranych programów na cyfrowe nośniki
danych jest niezwykle proste i użyteczne. Widzowie mają możliwość
szczegółowego, indywidualnego doboru tego, co pragną
obejrzeć.
Wbrew stereotypom o mężczyznach kochających technologiczne gadżety,
z cyfrowych magnetowidów korzystają przede wszystkim kobiety,
należące do klasy średniej. Oglądanie nagranych programów stanowiło
średnio aż połowę ogólnego czasu spędzanego przed telewizorem przez
kobiety. Mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat używają DVR
najrzadziej.
Okazuje się, że osoby rzadko korzystające z DVR ogólnie oglądają
mniej telewizji, jednak stanowią aż 70% całkowitej liczby
posiadaczy tych urządzeń. Zwykle są to użytkownicy o wysokich
zarobkach, posiadające przynajmniej jeden ekran wyświetlający
HDTV.
Źródło: Electronista
Dołącz do dyskusji: Dzięki DVR rośnie popularność telewizji