Dyrektorzy marketingu optymistycznie patrzą w przyszłość. Stawiają na strategię marki
Prawie trzy czwarte dyrektorów marketingu uważa, że negatywny wpływ pandemii będzie krótkotrwały i w ciągu dwóch lata firmy powrócą do poprzednich wyników. Priorytetem w najbliższym roku będzie strategia marki.
Aż 73 proc. dyrektorów marketingu uważa, że skutki pandemii będą miały krótkotrwały wpływek na rynek - wynika z badania wydatków CMO (ang. chief marketing officers) przeprowadzonego przez firmę Garner. Agencja badawcza przeprowadziła ankietę wśród 430 dyrektorów marketingu w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w okresie od kwietnia do maja 2020 r.
- Zdumiewająca liczba dyrektorów marketingu oczekuje powrotu do dobrych wyników w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Ten optymizm jest dość silny we wszystkich branżach i na wszystkich obszarach geograficznych - powiedział Ewan McIntyre, analityk firmy Gartner.
- Ale jest to pogląd na recesję w kształcie litery V [spadek gospodarczy, po którym następuje szybki powrót do wzrostu - red.], który może być niezgodny z nastrojami kadry kierowniczej firm - dodaje McIntyre.
Badanie wykazało również, że dyrektorzy marketingu uważają strategię marki za najwyższy priorytet (33 proc.), przed analizą rynku (29 proc.) i działaniami marketingowymi (28 proc.). Jak dodają analitycy Gartner, to znaczący skok tej kategorii w porównaniu z badaniami w 2019 r., kiedy zajmowała ona jedną z najniższych pozycji w rankingu. To także pierwszy raz, kiedy marka znalazła się przed analityką, personalizacją i technologia marketingowymi (ang. marTech).
- Świadomość marki i jej znaczenie w czasach kryzysów są ważniejsze niż kiedykolwiek. Widzimy, jak marki odnoszące sukcesy podejmują działania, które są autentycznie powiązane ze strategią i zestawem wartości, jakie oferują. Skoncentrowanie się na strategii marki będzie niezwykle ważne przez cały rok 2020 i w roku 2021 - powiedział McIntyre.
Dołącz do dyskusji: Dyrektorzy marketingu optymistycznie patrzą w przyszłość. Stawiają na strategię marki