Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej", zyskuje kino i outdoor
Wpływy reklamowe dzienników w listopadzie 2008 roku spadły o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Sporo straciła 'Gazeta Wyborcza i 'Rzeczpospolita', zyskał "Fakt". W listopadzie więcej wydano tymczasem na reklamę w kinie i na outdoorze - raport Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w listopadzie 2008 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 82,1 mln zł, czyli o 9,4 mln zł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 30,1 mln zł (spadek o 0,5 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 19,7 mln zł (wzrost o 3,3 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w listopadzie
2008 roku 241 mln zł wobec 253 mln zł w 2007 roku (dane bez
autopromocji).
Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z
innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal
społecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu,
PR, badań i gospodarki!
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | XI.2008 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 241 087 636 zł |
GAZETA WYBORCZA | 82 168 499 zł |
POLSKA | 30 067 994 zł |
FAKT | 19 714 348 zł |
RZECZPOSPOLITA | 18 984 713 zł |
DZIENNIK | 18 528 280 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | XI.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 253 308 357 zł |
GAZETA WYBORCZA | 91 547 456 zł |
POLSKA | 30 549 720 zł |
RZECZPOSPOLITA | 20 101 607 zł |
DZIENNIK | 19 738 277 zł |
FAKT | 16 445 372 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
W listopadzie więcej wydano tymczasem na reklamę w telewizji,
kinie, w radiu, na outdoorze i magazynach - podsumowanie wpływów
reklamowych (z autopromocją).
z autopromocją | ||
Rok / Miesiąc | XI.2007 | XI.2008 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 1 142 731 463 zł | 1 367 894 078 zł |
Radio | 189 037 343 zł | 211 316 459 zł |
Gazety | 265 489 962 zł | 251 417 430 zł |
Magazyny | 275 079 193 zł | 278 517 904 zł |
Outdoor | 98 756 345 zł | 103 726 000 zł |
Kina | 46 793 523 zł | 66 521 960 zł |
Razem | 2 017 887 829 zł | 2 279 393 831 zł |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej", zyskuje kino i outdoor