SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Rzeczpospolitej'

Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2009 roku spadły o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik', najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza".

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w lutym 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 65,96 mln zł, czyli o 15 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 23,4 mln zł (spadek o 3,1 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 13,38 mln zł (spadek o 0,6 mln zł).

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 179,9 mln zł w lutym 2009 r. wobec 211,8 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).

Rok / Miesiąc II.2009
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 179 933 858 zł
GAZETA WYBORCZA 65 960 900 zł
POLSKA 23 430 779 zł
FAKT 12 447 337 zł
RZECZPOSPOLITA 11 026 035 zł
DZIENNIK 9 553 076 zł



Rok / Miesiąc II.2008
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 211 875 190 zł
GAZETA WYBORCZA 81 122 123 zł
POLSKA 26 481 152 zł
RZECZPOSPOLITA 14 765 357 zł
DZIENNIK 14 542 028 zł
FAKT 13 045 855 zł


dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Rzeczpospolitej'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl