SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek Eski i Złotych Przebojów, udany start Radia Pogoda

Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce w okresie od sierpnia do października br. była Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio Pogoda, zaś najwięcej straciło Rock Radio - raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od sierpnia do października 2015 roku udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,0 proc., czyli o 10,26 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,1 proc., po spadku o 5,56 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęło RMF MAXXX (3,2 proc. udziału; - 3,03 proc.).

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają: Złote Przeboje (2,8 proc. udziału; w dół o 12,50 proc.) oraz Radio Plus, które zanotowało wzrost wynoszący 9,52 proc. do 2,3 proc.

Największy wzrost w fali sierpień - październik br., wynoszący 100 proc. do 0,4 proc., odnotowało Radio Pogoda, które w rankingu awansowało z dziesiątej na dziewiątą lokatę. Powstało ono w czerwcu br. na bazie Radia Krk.FM w Krakowie, Blue FM w Poznaniu, Radia Złote Przeboje w Opolu, potem dołączyło do tej sieci też warszawskie Radio Nostalgia (więcej na ten temat).

Zaś najwięcej straciło Rock Radio, które spadło z 9. na 10. pozycję. Stacja odnotowała spadek udziału o 20 proc. do poziomu 0,4 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

sierpień 2010 : paźdz. 2010

sierpień 2011 : paźdz. 2011

sierpień 2012 : paźdz. 2012

sierpień 2013 : paźdz. 2013

sierpień 2014 : paźdz. 2014

sierpień 2015 : październik 2015

ESKA

7,5%

7,7%

7,7%

7,1%

7,8%

7,0%

Audytorium 17

6,0%

5,7%

5,0%

5,8%

5,4%

5,1%

RMF MAXXX

3,2%

3,3%

3,3%

2,8%

3,3%

3,2%

Złote Przeboje

2,5%

2,7%

3,7%

3,8%

3,2%

2,8%

Radio Plus

1,1%

0,9%

0,9%

4,8%

2,2%

2,3%

Antyradio

0,6%

0,6%

0,5%

0,4%

0,5%

1,1%

WAWA

1,2%

0,8%

0,9%

1,0%

0,8%

1,0%

Zet Gold

0,6%

0,9%

1,0%

0,9%

0,8%

0,9%

Pogoda

-

-

-

-

0,3%

0,4%

Rock Radio

0,2%

0,2%

0,3%

0,3%

0,5%

0,4%

Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

sierpień 2014 : październik 2014

listopad 2014 : styczeń 2015

luty 2015 : kwiecień 2015

maj 2015 : lipiec 2015

sierpień 2015 : październik 2015

ESKA

7,8%

8,1%

7,9%

7,4%

7,0%

Audytorium 17

5,4%

5,7%

5,4%

5,0%

5,1%

RMF MAXXX

3,3%

3,2%

3,0%

3,4%

3,2%

Złote Przeboje

3,2%

3,3%

3,4%

3,4%

2,8%

Radio Plus

2,1%

2,0%

2,0%

1,5%

2,3%

Antyradio

0,6%

0,8%

1,0%

1,1%

1,1%

WAWA

0,8%

0,6%

0,8%

1,0%

1,0%

Zet Gold

1,0%

1,2%

1,1%

1,0%

0,9%

Pogoda

0,2%

0,3%

0,4%

0,3%

0,4%

Rock Radio

0,5%

0,4%

0,7%

0,5%

0,4%

N=

21 103

20 943

21 026

20 972

21 017

Dołącz do dyskusji: Duży spadek Eski i Złotych Przebojów, udany start Radia Pogoda

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Ten kto wymyślił Radio Pogoda jest geniuszę i mega wizionerę.
0 0
odpowiedź
User
x
za duzo ZARAZY tzn reklam...wiem, trudno na to wpasc.
0 0
odpowiedź
User
x
Ten kto wymyślił Radio Pogoda jest geniuszę i mega wizionerę.


zniszca to radio reklamami...te debile nie wiedza, ze reklamy co 15 min niszcza sluchacza, jak "zientarskie" psuja to, czego sie dotkna:(
0 0
odpowiedź