Duże spadki serwisów o pracy. OLX.pl przed Pracuj.pl i Linkedin (TOP10)
W ostatnim tygodniu marca czołowe witryny internetowe o pracy zanotowały o 30 proc. użytkowników i prawie 50 proc. odsłon mniej niż średnio w każdym tygodniu lutego. Liderem jest dział o pracy na OLX.pl wyprzedzający Pracuj.pl, Linkedin.com i Gowork.pl.
Epidemia koronawirusa spowodowała głębokie ograniczenie działalności części sektorów gospodarczych, m.in. turystyki, eventów, transportu ludzi i handlu niespożywczego. Szybko przełożyło się to na zwolnienia w niektórych firmach, analitycy spodziewają się dużego wzrostu bezrobocia w najbliższych miesiącach.
Przeciwna sytuacja jest jedynie w branży handlu spożywczego, w którym czołowe sieci sklepowe, m.in. Biedronka i Lidl, zapłaciły personelowi za pracę w czasie epidemii, a przed Wielkanocą wydłużyły czas otwarcia swoich sklepów, część sklepów Biedronka i Lidl działa całodobowo.
Ponadto wiele firm z różnych branż (m.in. sekora mediów) w możliwie największym stopniu przeszło na zdalny system pracy. Rekordową popularnością cieszą się ostatnio komunikatory wideo Skype i Zoom, a także usługi w chmurze obliczeniowej.
Jak w takich warunkach funkcjonują serwisy o pracy? Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w ostatnim pełnym tygodniu marca, od 23 do 29 marca, dziesięć najpopularniejszych witryn z kategorii pracy zanotowało łącznie 5,68 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), co wobec 8,15 mln średnio w czterech tygodniach lutego oznacza spadek o 2,47 mln (30,4 proc.).
Z kolei liczba odsłon tych serwisów zmalała w takim ujęciu z 92,75 do 48,61 mln zł, czyli o 47,6 proc.
Zdecydowanym liderem jest dział o pracy OLX.pl, w którym w ostatnim tygodniu marca 864,8 tys. internautów wykonało 22,23 mln odsłon. Pracuj.pl zanotowało 859,1 tys. użytkowników i 9,74 mln odsłon, a Linkedin.com przy 802,8 tys. odwiedzających miał 4,44 mln odsłon.
Po ponad 500 tys. użytkowników zanotowały jeszcze Gowork.pl (592,2 tys. odwiedzających i 1,98 mln odsłon) i Indeed.com (517,1 tys. użytkowników i 2,28 mln odsłon), a tuż poniżej tego poziomu znalazła się Praca.pl (496,5 tys. odwiedzających i 1,44 mln odsłon).
Natomiast na Jobrapido.com 405 tys. internautów wygenerowało 2,94 mln odsłon, a na Jooble.org 354,9 tys. użytkowników wykonało 1,96 mln odsłon.
Czołowe witryny w porównaniu ze średnią tygodniową z lutego zanotowały duże spadki odwiedzalności. Sekcja o pracy na OLX.pl straciła 498,1 tys. użytkowników i 16,88 mln odsłon (to odpowiednio 36,5 i 43,2 proc. w dół), Pracuj.pl - 458,1 tys. odwiedzających i 6,63 mln odsłon (34,8 i 40,5 proc.), a Liknedin.com - 392,8 tys. użytkowników i 2,71 mln odsłon (32,8 i 37,9 proc.).
Gowork.pl zanotował spadek o 351,7 tys. użytkowników (37,3 proc.) i 200 tys. odsłon (9,2 proc.), Indeed.com - o 457,6 tys. użytkowników (46,9 proc.) i 10,89 mln odsłon (82,7 proc.), a Jooble.org - o 377,5 tys. odwiedzających (51,5 proc.) i 5,43 mln odsłon (73,5 proc.).
Za to Jobrapido.com osiągnęło wzrost o 51,3 tys. użytkowników i 926,4 tys. odsłon (to odpowiednio 14,5 i 45,9 proc. w górę). Na Interviewme.pl przybyło 36,2 tys. internautów (10 proc.), a ubyło 59,1 tys. odsłon (7,4 proc.), a Praca.pl zyskała 25,3 tys. odwiedzających (5,4 proc.), tracąc 545,5 tys. odsłon (27,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Duże spadki serwisów o pracy. OLX.pl przed Pracuj.pl i Linkedin (TOP10)