Dom mediowy Mets: przychody 29 proc. w dół, 3,2 mln zł zysku
W ub.r. wpływy domu mediowego Mets (należącego do WPP) zmniejszyły się o 28,7 proc. do 107,91 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 30,9 proc. do 103,98 mln zł jego zysk netto poszedł w górę z 943,4 tys. zł do 3,21 mln zł.
Wpływy Mets z usług reklamowych poszły w dół rok do roku ze 149,92 do 104,45 mln zł, a te z pozostałych usług wzrosły z 1,48 do 3,45 mln zł. Przychody krajowe zmalały ze 148,29 do 101,35 mln zł, a z zagranicy zwiększyły się z 3,11 do 6,56 mln zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma zaznaczyła, że jej głównymi klientami w ub.r. były Alior Bank, Wawel, Leroy Merlin i Pfizer Trading.
Mets należy do koncernu marketingowego WPP, który w Polsce ma też szereg innych firm marketingowych i badawczych. Przychody Mets od innych podmiotów z WPP zwiększyły się z 2,55 do 9,12 mln zł
Na zeszłorocznej przychody firmy złożyło się 3,45 mln zł od polskiego GroupM i 5,67 mln zł od włoskiego Wavemaker. Jednocześnie spółka poniosła 17,89 mln zł kosztów na rzecz GroupM.
Koszty 31 proc. w dół, rentowność w górę
W ub.r. wydatki operacyjne Mets wyniosły 103,98 mln zł, po spadku o 30,9 proc. ze 150,51 mln zł w 2018 roku. Zdecydowana większość to koszty usług obcych (czyli zakupu powierzchni reklamowych w mediach), które zmalały ze 148,51 do 101,81 mln zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 1,54 do 1,66 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 364,2 do 391 tys. zł. W ub.r. w firmie było średnio 17 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż w 2018 roku.
Znacząco poprawiły się wyniki rentowności domu mediowego. Zysk sprzedażowy wzrósł z 887,8 tys. zł do 3,93 mln zł, zysk operacyjny - z 887,9 tys. zł do 3,92 mln zł, zysk brutto - z 1,17 do 3,88 mln zł, a po uwzględnieniu podatku dochodowego (w ub.r. firma zapłaciła 664,4 tys. zł, a rok wcześniej - 230,8 tys. zł) zysk netto zwiększył się z 943,4 tys. zł do 3,21 mln zł.
Przez epidemię „zmniejszenia budżetów niektórych klientów”
W sprawozdaniu krótko opisano najważniejsze wydarzenia w Mets w br. - Spółka straciła obsługę klienta LG Electronics oraz zauważa zmniejszenia budżetów niektórych klientów spowodowanych Covid-19, jednak planuje rozwijanie oferty o nowe usługi jak i rozpoczęcie współpracy z nowymi klientami - stwierdzono.
Bezpośrednim właścicielem Mets jest GroupM, ma 100 proc. udziałów firmy.
Jakie są wyniki innych domów mediowych WPP
Sprawozdania finansowe za ub.r. opublikowało już kilka innych mediów mediowych koncernu WPP działających w Polsce. Wavemaker zwiększył przychody ze sprzedaży o 13,2 proc., do 783,18 mln zł. Spółce udało się wypracować 5,27 mln zł zysku netto, który wzrósł rok do roku o 27,9 proc.
Mindshare Polska w ub.r. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 5,9 proc. do 526,54 mln zł oraz zysku netto z 250,5 tys. zł do 1,63 mln zł.
Z kolei MediaCom Warszawa zamknął 2019 rok wpływami sprzedażowymi w wysokości 811,45 mln zł, co oznacza 3,7 proc. wzrost w stosunku do roku 2018. Agencji udało się zwiększyć zysk netto do 1,82 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Dom mediowy Mets: przychody 29 proc. w dół, 3,2 mln zł zysku