„Dobre Rady” wyprzedziły „Świat Kobiety”. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży pism poradnikowych
W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”. Zyskała tylko „Olivia”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 318 800 egz. W porównaniu do maja 2014 roku zmniejszyła się ona o 13,14 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda), który przed rokiem był trzeci. Jego wynik uplasował się na poziomie 294 115 egz., po spadku o 13,05 proc.
Na ostatnią pozycję podium z drugiej spadł zaś „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 16,42 proc. do 292 856 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który odnotował największy spadek, wynoszący 22,27 proc. Sprzedaż ogółem tego tytułu w maju br. wyniosła 219 172 egz.
Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mogła „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która awansowała z miejsca ostatniego na przedostatnie. Jej wynik zwiększył się o 1,72 proc. do 139 361 egz.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 449 938 | 318 800 | 318 800 | 449 930 | 367 029 | 367 029 |
Dobre Rady | 447 045 | 294 115 | 294 115 | 490 000 | 338 274 | 338 274 |
Świat Kobiety | 429 756 | 292 856 | 292 856 | 439 905 | 350 374 | 350 374 |
Poradnik Domowy | 358 677 | 219 172 | 219 172 | 384 070 | 281 981 | 281 981 |
Claudia | 326 027 | 190 782 | 190 782 | 349 806 | 191 147 | 191 147 |
Olivia | 215 911 | 139 361 | 139 361 | 224 940 | 137 009 | 137 009 |
Cała Ty | 218 000 | 120 996 | 120 996 | 327 350 | 149 202 | 149 202 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem sprzedaży ogółem, pochwalić się mogła „Claudia” (Grupa Burda) - było to 6,56 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 20,57 proc., również i w tym ujęciu odnotował „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska).
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 449 938 | 318 800 | 318 800 | 459 952 | 353 881 | 353 881 |
Dobre Rady | 447 045 | 294 115 | 294 115 | 452 000 | 316 368 | 316 368 |
Świat Kobiety | 429 756 | 292 856 | 292 856 | 459 848 | 324 434 | 324 434 |
Poradnik Domowy | 358 677 | 219 172 | 219 172 | 378 771 | 275 930 | 275 930 |
Claudia | 326 027 | 190 782 | 190 782 | 312 000 | 179 033 | 179 033 |
Olivia | 215 911 | 139 361 | 139 361 | 224 979 | 144 637 | 144 637 |
Cała Ty | 218 000 | 120 996 | 120 996 | 230 000 | 127 946 | 127 946 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dobre Rady” wyprzedziły „Świat Kobiety”. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży pism poradnikowych