Digitas Poland przy spadku wpływów o 22 proc. zwiększył zysk do 4,6 mln zł
W ub.r. przychody agencji marketingowej Digitas Poland, należącej do Publicis Groupe, zmalały o 21,7 proc. do 32,85 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 29,2 proc. jej zysk netto poszedł w górę z 2,58 do 4,57 mln zł.
Zdecydowana większość wpływów Digitas Poland pochodzi od innych firm z Publicis Groupe. Rok do roku takie przychody zmniejszyły się z 29,82 do 22,68 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 14,58 mln zł od brytyjskiej spółki Sapient.
Digitas Poland świadczy dla innych podmiotów z Publicis Groupe usługi z zakresu e-commerce. - Globalni klienci zlecają spółce takie działania: strategia i consulting pojawienia się firmy na sklepach internetowych, tworzenie i organizacja treści e-commerce, wrzucanie treści na witryny sklepów, oraz optymalizacji treści pisanych i wizualnych klienta zgodnie z najnowszymi globalnymi trendami i unikatowym know-how grupy - wyliczono w sprawozdaniu firmy złożonym w KRS.
Ponadto agencja zajmuje się produkcją i adaptacją na rynki lokalne reklam internetowych. - Aktualnie, po uruchomieniu globalnych hubów dla 3 kluczowych klientów globalnych grupy są prowadzone praca nad wdrożeniem bardziej zaawansowanego modelu wykorzystujący algorytmy uczenia maszynowego przy adaptacji materiałów reklamowych oraz elementy sztucznej inteligencji w procesie walidacji jakościowej powstałych materiałów - opisała w raporcie.
Spółka oferuje też obsługę serwisów internetowych i zarzadzanie publikacją treści. - Sukcesy wśród klientów z FTSE 100 pozwalają rozbudowywać obszar o kolejne kompetencje oraz planować uruchomienie centrum translacyjnego dla klientów z regionu - podkreśliła.
W ub.r. przychody krajowe Digitas Poland zmalały rok do roku z 11,05 do 7,55 mln zł, a te z zagranicy - z 30,9 do 25,4 mln zł.
Koszty 29 proc. w dół
Wydatki operacyjne Digitas Poland zmniejszyły się z 38,58 do 27,31 mln zł, czyli o 29,2 proc. Wynika to głównie ze spadku kosztów usług obcych z 16,43 do 8,74 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 14,62 do 13,63 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 2,56 do 2,7 mln zł. Na koniec ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło 140 etatów, o 32 mniej niż na koniec 2019 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty zużycia materiałów i energii poszły w dół z 2,83 do 1,97 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,85 mln zł do 6,6 tys. zł.
Z kolei pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 91,2 do 744,5 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - ze 102,2 do 738,7 tys. zł, przychody finansowe - z 1,4 do 197,2 tys. zł, a koszty finansowe spadły ze 110,7 do 42,1 tys. zł.
W efekcie zysk sprzedażowy Digitas Poland zwiększył się z 3,36 do 5,54 mln zł, zysk operacyjny - z 3,35 do 5,55 mln zł, zysk brutto - z 3,24 do 5,7 mln zł, a po uwzględnieniu podatku dochodowego (w ub.r. spółka zapłaciła 1,13 mln zł, a rok wcześniej 659,1 tys. zł) zysk netto poszedł w górę z 2,58 do 4,57 mln zł.
Jedynym udziałowcem Digitas Poland jest holenderska spółka Publicis Groupe Holding.
Dołącz do dyskusji: Digitas Poland przy spadku wpływów o 22 proc. zwiększył zysk do 4,6 mln zł