SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi

Deichmann wśród firm odzieżowych, Reckitt Benckiser wśród producentów artykułów użytku domowego, a Śnieżka i Groupe SEB Polska wśród producentów mebli i dekoracji wydały w ub.r. najwięcej na reklamy w telewizji.

W segmencie odzieży i dodatków firmy cennikowo wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zwiększyły swoje budżety w tym zakresie. Deichmann przeznaczył na to 39 proc. więcej niż rok wcześniej, Vision Express Polska – 32 proc. więcej, a Apart – aż 67 proc. więcej. Natomiast NG2 i Reebok Poland wskoczyły do pierwszej piątki telewizyjnych reklamodawców z tego segmentu, co oznacza, że ich wydatki na reklamy w telewizji wzrosły ponaddwukrotnie. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Odzież i dodatki”
  2010 rok 2009 rok
Deichmann - obuwie 17 440 490 zł 12 566 297 zł
Vision Express Polska 13 596 504 zł 10 295 538 zł
NG2 9 701 110 zł  - 
Reebok Poland 8 384 967 zł  - 
Apart 8 170 904 zł 4 887 082 zł


Wśród producentów artykułów użytku domowego również przeważają wzrosty telewizyjnych budżetów reklamowych. Zdecydowanie dominujący w tym segmencie polski oddział Reckitt Benckiser na reklamy w telewizji przeznaczył 42 proc. więcej niż w 2009 roku. Wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły o 20 proc., SC Johnson – o 18 proc., a Unilever Polska – o 14 proc. Natomiast Procter & Gamble DS Polska na reklamy telewizyjne swoich produktów domowego użytku wydał 55 proc. więcej niż rok wcześniej. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty użytku domowego”
Reckitt Benckiser (Poland) 205 923 522 zł 144 464 644 zł
Procter & Gamble DS Polska 91 962 019 zł 59 322 910 zł
Henkel Polska 89 420 423 zł 74 285 568 zł
Unilever Polska 72 721 636 zł 64 005 712 zł
SC Johnson 47 232 100 zł 39 888 914 zł


Telewizyjny budżet reklamowy Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka był w ub.r. o 2 proc. większy niż w 2009 roku. Natomiast Groupe SEB Polska ograniczyła swoje wydatki w tym zakresie o 18 proc. W zestawieniu pojawiły się trzy firmy, których nie był w czołówce reklamodawców telewizyjnych za 2009 rok. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Sprzęty domowe, meble i dekoracje”
  2010 rok 2009 rok
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka 14 920 934 zł 14 589 912 zł
Groupe SEB Polska 14 746 917 zł 18 051 051 zł
PPG Deco Polska 14 618 298 zł  - 
Procter & Gamble DS Polska 14 602 029 zł  - 
Fagormastercook 12 415 165 zł  - 


 

Dołącz do dyskusji: Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl