SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

David Attenborough wzywa reklamodawców do ratowania ginących gatunków zwierząt

David Attenborough, znany popularyzator nauki oraz autor filmów i seriali przyrodniczych powołał fundusz o nazwie Lion’s Share. Ma on pozyskiwać pieniądze na ratowanie zagrożonych gatunków z datków od firm, które w swoich reklamach wykorzystują zwierzęta.

David Attenborough jest znany m.in. jako autor książek i filmów przyrodniczych, popularyzator nauki i orędownik ochrony naturalnego środowiska. W 1985 r. za swoją działalność otrzymał od królowej brytyjskiej tytuł szlachecki.

Teraz David Attenborough powołał fundusz o nazwie Lion’s Share, którego celem jest ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Organizacja zamierza pozyskiwać środki na działalność od reklamodawców.

Lion’s Share wzywa największe firmy na świecie, by przekazywały na fundusz 0,5 proc. wydatków na każdą swoją reklamę, w której wykorzystywane są zwierzęta.

W filmie promującym Lion’s Share Attenborough podkreśla, że obecnie w 20 proc. emitowanych reklam są wykorzystywane zwierzęta, tymczasem nikt nie wspiera walki o przetrwanie wielu z tych gatunków. Znany naukowiec szacuje, że gdyby najwięksi na świecie reklamodawcy przystąpili do inicjatywy Lion’s Share, to na potrzeby ratowania zagrożonych gatunków wpłynęłoby rocznie ok. 47 mln dol. To jedynie część środków jakie chce zgromadzić powołana przez Attenborough organizacja, która zamierza pozyskiwać co roku ponad 100 mln dol.

Pierwszą firmą która przystąpiła do projektu Lion’s Share i zadeklarowała wpłacanie 0,5 proc. ze swoich spotów ze zwierzętami jest koncern Mars. W jednej ze znanych reklam należącej do Marsa marki Skittles pojawiła się żyrafa. Mars chwaląc inicjatywę Attenborough wezwał także innych dużych reklamodawców by przeznaczali ułamek swoich wydatków reklamowych na ratowanie zwierząt.

 

 

Dołącz do dyskusji: David Attenborough wzywa reklamodawców do ratowania ginących gatunków zwierząt

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl