Dane o wydatkach reklamowych w badaniu gemiusAdReal
Z początkiem kwietnia cross-mediowe badanie gemiusAdReal wzbogacone zostało o nową funkcjonalność. Jako pierwsze badanie w Polsce dostarczać będzie użytkownikom informacje o poziomie wydatków reklamowych, z uwzględnieniem typów i formatów reklam, na podstawie danych pochodzących z jednoźródłowego panelu badawczego.
Dane o wydatkach reklamowych prezentowane są dla wszystkich typów mediów objętych badaniem gemiusAdReal, a więc PC i mobile (reklamy display, z wyłączeniem wyszukiwarek oraz portali społecznościowych: FB, YT, Instagram), telewizji (reklamy wideo) orazradia (reklamy audio). Wyniki estymowane są na podstawie oficjalnych cenników wydawców oraz wielkości ruchu reklamowego. Cenniki wykorzystywane w estymacji są na bieżąco aktualizowane dla każdego kolejnego miesiąca i uwzględniają nie tylko cenę reklam w danym medium, ale również rodzaj formatu reklamowego czy czas trwania spotów audio i wideo.
Badanie gemiusAdReal to wielokrotnie nagradzane na arenie międzynarodowej rozwiązanie umożliwiające kompleksową cross-mediową analizę rynku reklamowego. Wprowadzony moduł wydatków jest kolejnym etapem rozwoju badania, dzięki któremu użytkownicy mogą prześledzić rozkładwydatków pomiędzy wydawcami, porównywać koszty budowania zasięgu w poszczególnych mediach lub analizować strategie reklamowe otoczenia konkurencyjnego.
Nowy moduł dostępny jest w badaniu gemiusAdReal od 6 kwietnia i obejmuje dane za okres od 1 stycznia 2021 roku, dzięki czemu użytkownicy będą mieli możliwość analizy danych historycznych.
Gemius to polska firma badawczo-technologiczna, która od ponad 20 lat rozwija i wdraża w Polsce oraz za granicą autorskie technologie badania mediów cyfrowych. Gemius mierzy m.in. oglądalność stron www i aplikacji internetowych, słuchalność treści audio w radiu i internecie, oglądalność treści wideo zarówno w telewizji jak i w playerach internetowych, a także oglądalność i słuchalność reklam towarzyszących konsumpcji tych wszystkich rodzajów treści. Firma działa na blisko 40 rynkach w regionie EMEA, a na 12 z nich posiada lokalne oddziały.
Czytaj też: Jedno badanie mediów akceptowane przez wszystkich? Pery: Nie wiem czy rynek tego chce
Dołącz do dyskusji: Dane o wydatkach reklamowych w badaniu gemiusAdReal