SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt w ostatnim kwartale przed „Cyberpunkiem 2077”: wpływy i zysk w górę, już 271 mln zł z przedsprzedaży

W trzecim kwartale br., ostatnim przed premierą gry „Cyberpunk 2077”, CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie „Cyberpunka 2077”, wynosiły już 270,61 mln zł.

Przychody CD Projekt Red, spółki zależnej CD Projekt produkującej gry, w zeszłym kwartale zwiększyły się z 63,24 do 65,28 mln zł, a zysk netto - z 16,81 do 23,24 mln zł. Natomiast platforma GOG.com osiągnęła wzrost przychodów z 31,54 do 40,5 mln zł, a wynik netto - z 1,9 mln zł straty do 130 tys. zł zysku.

Wpływy i zysk obu segmentów CD Projekt zwiększyły się także w ujęciu trzech kwartałów br.

Coraz więcej ze sprzedaży własnych gier

Kwartalne przychody firmy z własnych produkcji wzrosły z 47,15 do 61,9 mln zł, a z gier innych producentów zmalały z 43,34 do 42,15 mln zł.

Wpływy z gier w formie fizycznej skurczyły się z 17,64 do 8,14 mln zł, a z tych w postaci cyfrowej poszły w górę z 69,63 do 89,15 mln zł.

Koszty operacyjne CD Projekt w zeszłym kwartale minimalnie zmalały (z 76,91 do 76,22 mln zł), a w trzech kwartałach br. poszły w górę z 233,09 do 281,98 mln zł.

W tym drugim okresie nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zwiększyły się z 66,23 do 72,91 mln zł, a na usługi obce - z 60,95 do 54,9 mln zł.

- Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum - podobnie jak w minionych kwartałach dominował 'Wiedźmin 3' wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą 'Gwint' oraz 'Wojna Krwi'. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedną czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r." - napisał w komunikacie prasowym Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

 

„Cyberpunk 2077” napędza przyszłą sprzedaż

Pod koniec października CD Projekt kolejny raz przełożył premierę swojej kolejnej dużej gry „Cyberpunk 2077” - z 19 listopada na 10 grudnia.

Firma nie podaje konkretnych danych na temat wyników przedsprzedaży „Cyberpunka 2077”, natomiast od jej startu w połowie ub.r. mocno rośnie wartość przyszłej sprzedaży spółki. Na koniec ub.r. wynosiła 148,18 mln zł, a na koniec września br. - już 270,61 mln zł.

Nakłady na prace rozwojowe, czyli głównie nową grę "Cyberpunk 2077", w trzecim kwartale spadły do 52,4 mln zł, wobec 60 mln zł kwartał wcześniej. Łączne nakłady, wykazane w bilansie spółki, na koniec września wyniosły 522,7 mln zł.

Spółka widzi w ostatnich tygodniach rosnące zainteresowanie swoją nową grą "Cyberpunk 2077".

"Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dotyczących 'Cyberpunka' - ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia" - napisał w komentarzu prezes Adam Kiciński.

Grupa podała, że na koniec trzeciego kwartału pozycja bilansowa "sprzedaż przyszłych okresów" - związana z planowaną na 10 grudnia premierą gry "Cyberpunk 2077" - wyniosła 270,6 mln zł i była o 77,7 wyższa niż kwartał temu.

Z końcem września grupa miała dostęp łącznie do 500,8 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 21,6 mln zł więcej niż na koniec czerwca. Wartość obligacji w posiadaniu grupy wyniosła 128,3 mln zł.

W raporcie podano, że segment produkcji gier CD Projekt RED wypracował w trzecim kwartale 64,1 mln zł przychodów i 23,2 mln zł zysku netto wobec odpowiednio 61,3 mln zł i 16,8 mln zł rok wcześniej.

Segment GOG - zajmujący się cyfrową dystrybucją gier - zwiększył przychody do 40,4 mln zł z 31,5 mln zł przed rokiem oraz wypracował 0,1 mln zł zysku wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej.

 

W trzecim kwartale br. zysk operacyjny CD Projekt zwiększył się z 16,82 do 28,52 mln zł, a zysk netto - z 14,89 do 23,38 mln zł.

Jeszcze mocniej zyskowność firmy poszła w górę w trzech kwartałach br., o czym przesądziły świetne wyniki z pierwszego półrocza wynikające m.in. z renesansu popularności „Wiedźmina 3” po premierze serialu Netflixa tak jak ta gra opartego na książkach Andrzeja Sapkowskiego o wiedźminie Gerlacie.

Pod koniec września ujawniono, że CD Projekt Red, spółka zależna CD Projekt odpowiadająca za produkcję gier, w związku ze zbliżającą się premierą „Cyberpunk 2077” wprowadziła dla wszystkich pracowników obowiązkową pracę w soboty (za dodatkowym wynagrodzeniem).

Z początkiem października ruszyła telewizyjna odsłona kampanii reklamującej „Cyberpunk 2077”, globalnym ambasadorem marketingowym gry jest Keanu Reeves.

W ramach promocji „Cyberpunka 2077” CD Projekt współpracuje globalnie m.in. z Porsche, Twitchem, Arch Motorcycle, Nvidia, Secret Lab i Razer, a na poszczególnych rynkach m.in. z polskimi firmami Play i LPP, a także z markami Adidas, Rockstar Energy Drink, One Plus i Sprite.

Analitycy: sprzedaż 30 mln egz. „Cyberpunka”  przez rok

Analitycy biur maklerskich po przełożeniu premiery "Cyberpunk 2077" nadal spodziewają się, że w dwanaście miesięcy od debiutu nowa gra CD Projektu sprzeda się w 30,4 mln egzemplarzy - wynika z danych zebranych w drugiej połowie listopada przez PAP Biznes. Natomiast rekomendacje biur maklerskich wydane po opóźnieniu premiery wskazywały, że kurs akcji CD Projektu ma jeszcze przestrzeń do prawie 10-proc. wzrostu.

Średnia oraz mediana prognoz krajowych i zagranicznych analityków ankietowanych przez PAP Biznes to ok. 30,4 mln sprzedanych egzemplarzy gry „Cyberpunk 2077” w rok od premiery (w przedziale od 27-34,3 mln). Dokładnie tyle samo wynosiła średnia prognoz w październiku, przed informacją o przełożeniu premiery gry na 10 grudnia.

Analitycy biur maklerskich obniżyli szacunki sprzedaży gry w tym roku średnio o 13,5 proc. do 18,5 mln (w przedziale 16,2-21 mln) z 21,4 mln, na które wskazywał konsensus w październiku. Średnia prognoz na przyszły rok wzrosła jednocześnie o 19,2 proc. do 17,4 mln, z 14,6 mln w październiku. W ankiecie wzięło udział łącznie dziesięć biur, w tym pięć podmiotów zagranicznych.

Po przesunięciu daty premiery część analityków zaktualizowała również rekomendacje oraz wyceny CD Projektu.

Kurs docelowy CD Projekt: 411 zł

Średnia cena docelowa z siedmiu aktualizacji wynosi 411 zł, czyli jest o 9,7 proc. wyższa od kursu akcji spółki ze środowego zamknięcia. Z danych Bloomberga wynika, że średnia cena docelowa ze wszystkich wydanych raportów wynosi obecnie 404,6 zł i jest nieco niższa od rekordowego poziomu z połowy października.

Michał Wojciechowski, analityk Ipopema Securities, lekko negatywnie ocenia utrzymanie się konsensusu na sprzedaż gry w dwanaście miesięcy od premiery na zbliżonym poziomie. "Obecnie okres obejmuje dwa okresy świąteczne - także większość IV kw. 2021 - co powinno wpłynąć na podwyższenie prognoz. Z drugiej strony niewykluczone, iż po opóźnieniu rynek bardziej ostrożnie podchodzi do kwestii jakości gry i związanego z tym ryzyka" - napisał w komentarzu przesłanym PAP Biznes.

Analityk ocenił konsensus sprzedaży gry na ten rok jako dosyć ostrożny, porównując oczekiwania do wyników gry "Red Dead Redemption 2".

"Stanowi jedynie ok. 60 proc. oczekiwanej sprzedaży w dwanaście miesięcy do premiery (szacujemy, iż 'Red Dead Redemption 2' w tym samym czasie od premiery sprzedało raczej ok. 70 proc. dwunastomiesięcznego wolumenu). Częściowym uzasadnieniem może być nietypowa sytuacja ze względu na późne okienko wydawnicze, które może wpłynąć na przesunięcie decyzji co do zakupu gry na kolejny okres (ze względu na zagospodarowanie rynku przez wcześniej wydane gry)" - napisał Wojciechowski.

"Niemniej jednak, jeżeli porównamy oczekiwany wolumen 18,5 mln kopii do wyniku 'Red Dead Redemption 2' (17 mln kopii w zaledwie 12 dni) to nie ma tutaj przełomu. Jeżeli faktycznie konsensus ma racje i taka sprzedaż się zmaterializuje, to spodziewałbym się reakcji negatywnej ze strony rynku, który moim zdaniem liczy na wynik wyraźnie lepszy od produkcji Rockstara" - dodał.

W środę na koniec sesji giełdowej kurs CD Projekt wynosił 364 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 35 mld zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt w ostatnim kwartale przed „Cyberpunkiem 2077”: wpływy i zysk w górę, już 271 mln zł z przedsprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl