Cyber Marian w parodii „wielkiego mixu YouTube’a” promuje drugą edycję kampanii społecznej „łap za jaja”
Wystartowała druga edycja akcji „łap jaja”, zachęcająca mężczyzn do samobadania jąder. Za przygotowanie akcji - w której bierze udział m.in. youtuber Cyber Marian - odpowiedzialne są Melting Pot Brand Consultants i agencja Twin.
Kampania „Łap jaja” skierowana jest do mężczyzn w wieku 20-40 lat i zachęca do regularnych badań jąder, które pozwalają wykryć niepokojące zmiany nowotworowe we wczesnym etapie.
Inicjatorem akcji jest Wojciech Walczak, twórca bloga ZłapRakaZaJaja.pl, który w przeszłości wygrał walkę z nowotworem jąder.
Akcja bazuje na prześmiewczym podejściu do tematu, udziale znanych twórców internetowych oraz guerrilla marketingu. W internecie kampania promowana jest hasztagami #łapjaja #jaja2017.
- Robimy to po raz drugi bo to ważne i fajne. Wyniki zeszłorocznej kampanii były świetne. Udało nam się zbudować rozpoznawalność wśród internautów na poziomie 16% (świadomość wspomagana według – IRCenter), dlatego w tym roku skupiliśmy się bardziej na instrukcji badania jąder, a nie samym zagadnieniu nowotworu. Stąd pomysł na konstrukcję filmu Cyber Mariana czy działania guerilla, które przeprowadzimy między innymi na siłowniach i w marketach budowlanych - komentuje Mateusz Felsmann, creative director agencji Twin.
Tegoroczną edycję inicjuje youtuber Cyber Marian (brał także udział w pierwszej edycji). Jego film promujący nawiązuje do konwencji popularnego w latach dwutysięcznych formatu „wielkiego mixu YouTube’a” - kompilacji kilkunastu popularnych w internecie klipów.
W akcję „łap jaja” zaangażują się także: Maciej Dąbrowski (Człowiek Warga), twórcy z kanału 5 sposobów na, ŚmiechawaTV, Chwytak, Czokleda i Kabaret Czwarta Fala.
Za koncept kampanii odpowiedzialne są Melting Pot Brand Consultants i agencja Twin.
W zeszłym roku w kampanię zaangażowali się twórcy internetowi i digital influencerzy, m.in., Śmiechawa.TV, Cyber Marian, 5 sposobów na, Yuri Drabent.
Pierwsza edycja kampanii „łap jaja” została nagrodzona na Mixx Awards 2016 dwoma brązowymi statuetkami, w kategoriach Public Service and non-profit campaign oraz Online Marketing with Influencer. Podczas Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2016 zdobyła brąz w kategorii Charity/non-profit PR.
Dołącz do dyskusji: Cyber Marian w parodii „wielkiego mixu YouTube’a” promuje drugą edycję kampanii społecznej „łap za jaja”
Agencja odświeża rzekomych influencerów (żadnego nawet nie znam! ), bo kasa się kończy. I jeszcze się podpinają pod Gru i Minionki ta postacią z obrazka. Denne dno. A później my to musimy ludziom tłumaczyć w gabinetach, bo nawet dziewczęta nastolatki wykrywają u siebie nowotwór niezstąpionych jąder. Szkoda