Coraz więcej osób płaci za internetowe newsy „Gazety Wyborczej”. „Każdy wzrost ma swoją dynamikę ”
Na koniec 2014 roku z płatnego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” (Agora) w internecie korzystało 54,9 tys. użytkowników. To ponad dwa razy więcej niż w końcu września. - Wyniki z ostatnich miesięcy ubiegłego roku są bardzo dobre, ale każdy wzrost ma swoją dynamikę - mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kossakowski, członek zarządu Agory.
System płatnego dostępu do treści w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” wystartował w lutym 2014 roku. Agora zastosowała system oparty o tzw. metered paywall - po przeczytaniu 10 darmowych artykułów w miesiącu (we wszystkich serwisach) użytkownik zostaje przekierowany do okna płatności i może wybrać jeden z trzech pakietów: „Wyborcza”, „Wyborcza Plus” lub „Wyborcza Premium” (więcej na ten temat).
Ilość płatnych subskrybentów prenumeraty cyfrowej „GW” systematycznie rośnie. Na koniec czerwca 2014 roku Agora miała ich 15,1 tys. (więcej na ten temat), natomiast na koniec III kwartału ub.r. z płatnej subskrypcji „Gazety Wyborczej” w internecie korzystało 21,2 tys. użytkowników (więcej na ten temat). Dane z końca ub.r. wskazują już na ilość 54,9 tys. płatnych subskrybentów, czyli ponad dwa razy więcej niż kwartał wcześniej. To wynik znacznie lepszy od oczekiwań Agory, która chciała mieć 40 tys. płatnych subskrypcji.
Startując z paywallem Agora zakładała, że do końca 2016 roku uda jej się pozyskać 75 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych. Czy tak duży wzrost, zanotowany na koniec 2014 roku, wskazuje, że pułap ten uda się wydawcy osiągnąć wcześniej? Agora jest ostrożna w prognozach.
- Oczywiście bardzo chcielibyśmy, aby ten cel został zrealizowany wcześniej. Natomiast trzeba pamiętać, że jesteśmy pionierem na tym rynku i w tych rozwiązaniach. Cały czas jeszcze bardzo dużo się uczymy - podkreśla w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kossakowski, członek zarządu Agory. - Wyniki z ostatnich miesięcy 2014 roku są bardzo dobre, ale każdy wzrost ma swoją dynamikę. Wyciąganie wniosków w oparciu o dane z krótkiego okresu i twierdzenie, że teraz będzie już tak samo, byłoby zbyt ryzykowne - zaznacza Kossakowski.
W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 247 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Z kolei dwa najpopularniejsze serwisy internetowe „Gazety Wyborczej”: Wyborcza.pl i Wyborcza.biz w grudniu ub.r. zanotowały, odpowiednio, 2,59 mln użytkowników i 36,2 mln odsłon oraz 1,45 mln użytkowników i 15,6 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej osób płaci za internetowe newsy „Gazety Wyborczej”. „Każdy wzrost ma swoją dynamikę ”