Coraz mniej Polaków kupuje „Playboya”. Dane sprzedaży pism męskich
W listopadzie 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Playboy”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w listopadzie 2014 roku wyniosła 50 648 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 9,77 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 15,98 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 34 685 egz.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,85 proc. do 29 918 egz.
Zaś na czwarte miejsce z trzeciego spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,58 proc. do 28 395 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie ub.r. zmalał o 16,26 proc. do poziomu 22 792 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 000 | 50 648 | 50 648 | 98 960 | 56 129 | 56 129 |
Playboy | 70 000 | 34 685 | 34 685 | 75 000 | 41 513 | 41 283 |
Logo | 71 000 | 31 729 | 29 918 | 87 948 | 34 182 | 32 465 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 28 395 | 28 395 | 70 000 | 32 855 | 32 855 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 684 | 24 970 | 22 792 | 52 189 | 29 812 | 27 216 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma męskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM” - było to 5,27 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 11,93 proc., odnotowało tutaj „Logo”.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 000 | 50 648 | 50 648 | 98 000 | 52 169 | 52 169 |
Playboy | 70 000 | 34 685 | 34 685 | 70 000 | 35 811 | 35 666 |
Logo | 71 000 | 31 729 | 29 918 | 69 500 | 28 773 | 26 729 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 28 395 | 28 395 | 60 000 | 29 975 | 29 975 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 684 | 24 970 | 22 792 | 52 189 | 29 812 | 27 216 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Coraz mniej Polaków kupuje „Playboya”. Dane sprzedaży pism męskich