SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co niezmiennie najchętniej czytają Polacy?

Niezmiennie najchętniej czytane dzienniki w Polsce to "Gazeta Wyborcza" i "Fakt", a najpopularniejszym tygodnikiem w naszym kraju jest tradycyjnie "Tele Tydzień". Kto na czele dwutygodników i miesięczników? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak pokazują najnowsze dane pochodzące z Polskich Badań Czytelnictwa, po "Gazetę Wyborczą" sięga 17,95 proc. Polaków, a po "Fakt" 16,61 proc. respondentów. Dalej w rankingu plasują się: "Super Express" z czytelnictwem na poziomie 7,91 proc., "Metro", którego czytanie deklaruje 7,50 proc. pytanych i "Dziennik", który czyta 6,25 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 17,95%
Fakt 16,61%
Super Express 7,91%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,50%
Dziennik Polska Europa Świat 6,25%
Rzeczpospolita 4,82%
Przegląd Sportowy 4,48%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 3,09%
Gazeta Prawna 2,59%
Giełda Samochodowa 0,92%
Sport * 0,83%
Gazeta Podatkowa 0,76%
Puls Biznesu 0,39%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,20%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 37,45 proc. ankietowanych, zaś na drugim miejscu ze znacznie niższym wynikiem (20,41 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco".

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 37,45%
Życie na Gorąco 20,41%
Chwila dla Ciebie 17,07%
Pani Domu 16,79%
Przyjaciółka 16,76%
Tina 16,52%
NAJ 15,92%
Tele-Świat 10,33%
Gala 9,94%
Newsweek 9,90%
Wprost 9,71%
Angora 9,21%
Auto Świat 9,06%
Polityka 7,54%
Twoje Imperium 7,34%
To i Owo 7,17%
Na Żywo 5,82%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,25%
Teleprogramy 4,90%
Super TV 4,53%
Przekrój 4,51%
Takie jest Życie 4,48%
Rewia 4,17%
Gość Niedzielny 3,96%
Motor 3,86%
Świat i Ludzie 2,49%
Imperium TV 1,96%
Tele Max 1,75%
Bella Relaks 1,68%
Forum 1,51%
Jarmark 0,95%
Tygodnik Ostrołęcki 0,75%
Tygodnik Siedlecki 0,69%
Przewodnik Katolicki 0,68%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,61%
Panorama Leszczyńska 0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,47%
City (tygodnik bezpłatny) 0,41%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) * 0,14%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,14%

Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,84 proc.), "Z Życia Wzięte" (10,91 proc.) i "Komputer Świat" (9,13 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Viva 11,84%
Z Życia Wzięte 10,91%
Komputer Świat 9,13%
Bravo 5,20%
Party Życie Gwiazd 4,47%
Sukcesy i Porażki 4,31%
Świat Seriali 3,99%
Bravo Sport 3,30%
Bravo Girl 2,76%
Cogito 1,87%
Monitor Księgowego 0,65%

W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, że czyta "Claudię" (13,46 proc.) i "Twój Styl" (13,36 proc.).

Miesięczniki procent respondentów
Claudia 13,46%
Twój Styl 13,36%
Cztery Kąty 11,16%
Poradnik Domowy 9,46%
Murator 8,87%
Olivia 8,86%
Focus 8,80%
Świat Kobiety 7,62%
Mój Piękny Ogród 7,26%
Dobre Rady 7,10%
Działkowiec 6,52%
Auto Moto 6,29%
Mamo To Ja 6,11%
Avanti 6,06%
National Geographic 5,44%
CKM 5,39%
Glamour 4,94%
Moje Mieszkanie 4,65%
PC Format 4,54%
Pani 4,34%
CD Action 4,32%
Cosmopolitan 4,16%
Ładny Dom 4,14%
Joy 4,03%
M jak mieszkanie 3,86%
Uroda 3,82%
Dom & Wnętrze 3,54%
Samo Zdrowie 3,54%
Moje Gotowanie 3,40%
Playboy 3,31%
Dziewczyna 3,30%
Auto Motor i Sport 3,29%
Kuchnia 3,14%
Dziecko 3,06%
Popcorn 3,05%
Zdrowie 3,03%
Twoje Dziecko 2,94%
Rodzice 2,91%
Kwietnik 2,81%
Cienie i Blaski 2,72%
Elle 2,70%
Przegląd Reader's Digest 2,56%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,52%
Chip 2,44%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,43%
Logo 2,39%
Zwierciadło 2,36%
Dobre Wnętrze 2,34%
Film 2,22%
Mój Piękny Dom 2,22%
Komputer Świat Ekspert 2,21%
Twist 2,12%
Auto Świat Poradnik 2,05%
Vita 2,03%
Burda 2,02%
Świat Motocykli 1,96%
Click 1,85%
Twój Maluszek 1,79%
Majster 1,67%
Zbuduj Dom 1,62%
Magazyn Futbol 1,59%
Komputer Świat - Gry 1,59%
Sekrety Serca 1,53%
Focus Historia 1,52%
Przyślij Przepis! * 1,45%
Top Gear * 1,43%
Charaktery * 1,42%
Men's Health 1,38%
Tak Mieszkam 1,36%
M jak Mama 1,33%
Next 1,30%
Forbes 1,29%
Play 1,16%
Sól i Pieprz 1,16%
Na ścieżkach życia 1,09%
Shape 0,98%
Podróże 0,96%
Sukces 0,91%
Futbol.pl 0,82%
Voyage 0,75%
Fun Club 0,68%
Architektura-Murator 0,56%
Hot Moda & Shopping 0,56%
Żagle 0,54%
Elle Decoration 0,52%
Super Volley 0,33%
Businessman.pl * 0,32%
Tenis. Gem.Set.Mecz * 0,15%

Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik", który ma czytelnictwo wynoszące 6,07 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 6,07%
Auto Świat 4x4 2,38%
National Geographic. Traveler 1,66%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 23 754 osób (przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Sport" : styczeń 2008: kwiecień 2008 (próba 7783), "Teraz Białystok": styczeń : maj 2008 (próba 3860), "Businessman.pl": styczeń 2008 : luty 2008 (próba 15672). "Przyślij Przepis!": styczeń 2007 : marzec 2008 (próba 11689), "Top Gear": styczeń : kwiecień 2008 (próba 7783), "Charaktery": styczeń : kwiecień 2008 (próba 7783), "Tenis. Gem.Set.Mecz": styczeń 2008 (próba 19739).

Dołącz do dyskusji: Co niezmiennie najchętniej czytają Polacy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl