Już 2,4 mln Polaków korzysta z ChatGPT
W marcu liczba polskich internautów korzystających z ChatGPT przekroczyła 2 mln. Liderem w kategorii naukowo-technologicznej pozostaje Google, Telepolis wyprzedził Komputer Świat, a spory spadek odwiedzalności zanotował Android.com.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl witryny Google’a z kategorii nauki i technologii odwiedziło 6,22 mln polskich internautów, co dało 20,97 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio minutę i 27 sekund.
Telepolis.pl przyciągnął 5,33 mln użytkowników (17,96 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 44 sekundy, a KomputerŚwiat.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,68 mln odwiedzających, średnio na 6 minut i 58 sekund.
Interia przed WP
W zestawieniu są trzy witryny Wirtualnej Polski. Na WP.pl dział technologiczny zanotował 3,39 mln użytkowników oraz 9 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania, na o2.pl - 3,03 mln internautów oraz 2 minuty i 2 sekundy średniego czasu, a DobreProgramy.pl - 3,3 mln użytkowników oraz 2 minuty i 19 sekundy przeciętnego czasu.
Na Elektroda.pl zajrzało 3,73 mln internautów, spędzając średnio po 3 minuty i 27 sekund. Sekcję technologiczną Interii odwiedziło 3,5 mln użytkowników, każdy spędził w niej przeciętnie 6 minut i 50 sekund.
Oprócz Telepolis i Elektrody w czołowej dziesiątce jest jeszcze Android.com.pl, którzy zanotował 3,16 mln odwiedzających oraz 3 minuty i 29 sekund przeciętnego czasu.
ChatGPT przyciąga na najdłużej
W rankingu kolejny raz znalazła się globalny hit internetowy ostatnich miesięcy - ChatGPT. W marcu jego domenę openai.com odwiedziło go 2,43 mln polskich internautów, spędzając średnio po 29 minut i 23 sekundy. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 1,87 mln użytkowników oraz 21 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
W połowie marca OpenAI przedstawił nową wersję swojego czatbota, oznaczoną jako GPT-4.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Miesiąc do miesiąca Google.com w kategorii nauki i technologii zyskało 99,3 tys. polskich użytkowników (1,6 proc.) przy nieznacznym spadku średniego czasu korzystania (o 2 sekundy, czyli 2,2 proc.). Telepolis.pl zanotował wzrost liczby odwiedzających o 450,2 tys. (9,2 proc.) i spadek przeciętnego czasu o 14 sekund (7,9 proc.).
KomputerŚwiat.pl zyskał 291,3 tys. użytkowników (6,6 proc.) i 15 sekund średniego czasu korzystania (3,7 proc.), sekcja technologiczna Interii - 241,5 tys. internautów (7,4 proc.) i 6 sekund średniego czasu (1,5 proc.), natomiast w analogicznym dziale Interii liczba odwiedzających skoczyła z 726,2 tys. do 3,03 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 32 sekundy (35,2 proc.).
Za to sekcja WP.pl o technologiach i nauce straciła 321,9 tys. użytkowników (8,7 proc.) i 41 sekund średniego czasu korzystania (7 proc.), Android.com.pl - 527,3 tys. internautów (14,3 proc.) oraz 3 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu (46,7 proc.), zaś DobreProgramy.pl - 41,6 tys. użytkowników (1,2 proc.) i 2 sekundy średniego czasu (1,4 proc.).
Na Elektroda.pl przybyło 233,6 tys. internautów (6,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 10 sekund (4,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Już 2,4 mln Polaków korzysta z ChatGPT