Grupa CCC z zyskiem EBITDA. Wpływy wyższe niż przed epidemią, 62 proc. sprzedaży przez internet
Według szacunkowych danych w zeszłym kwartale finansowym grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 85 proc. do 1,43 mld zł i wyniku EBITDA ze 142 mln zł straty do 59 mln zł zysku. Na koniec kwietnia miała 1 005 sklepów stacjonarnych, o 38 mniej niż przed rokiem. E-commerce stanowił 62,5 proc. przychodów firmy.
Pierwszy kwartał roku finansowego grupy CCC obejmuje luty, marzec i kwiecień. Wyniki firmy za miniony kwartał okazały się lepsze od oczekiwań.
Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że firma zanotuje 55,4 mln zł straty EBITDA przy 1,23 mld zł przychodów. Mediana oczekiwań wyniosła 58,5 mln zł straty EBITDA i 1,26 mld zł sprzedaży.
Według szacunków spółki marża brutto na sprzedaży w I kwartale wzrosła o 0,5 p.p. rdr do 43,5 proc., a strata na działalności operacyjnej wyniosła 95 mln zł wobec 288 mln zł straty rok wcześniej.
- Początek pierwszego kwartału roku obrotowego 2021/22 był dla nas pomyślny. Odmrożenie gospodarki w lutym uwolniło skumulowany popyt i pozwoliło na sprzedaż dodatkowych kilkuset tys. par obuwia z kolekcji jesienno-zimowej. Wraz z początkiem kwartału zaproponowaliśmy klientom nową kolekcję SS21, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem - opisuje Marcin Czyczerski, prezes CCC.
- Wprowadzony pod koniec marca lockdown, który ponownie objął galerie handlowe, na ponad miesiąc ograniczył naszą działalność w kanale stacjonarnym. Pomimo niesprzyjającego otoczenia biznesowego osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedażowe, które mamy nadzieję wzmacniać w kolejnych kwartałach. Realizacja tego celu będzie możliwa także za sprawą uruchomienia nowego konceptu sklepów off-price w wersji stacjonarnej, który jesienią zadebiutuje również w kanale online - podkreśla.
Udział e-commerce dalej powyżej 62 proc.
Jak podała grupa, przychody ze sprzedaży w sieci detalicznej wzrosły w okresie luty - kwiecień o 78 proc. rdr do 469 mln zł, a sprzedaż e-commerce wzrosła w tym czasie o 86 proc. do 893 mln zł.
Udział online w przychodach wyniósł 62,5 proc., wobec 62,3 proc. rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) w sieci CCC wyniósł 79 proc., a w sklepach otwartych 161 proc.
Firma w sprawozdaniu podkreśliła, że w zeszłym kwartale finansowym jej przychody były o prawie 200 mln zł wyższe niż w analogicznym okresie 2019 roku.
eobuwie ze wzrostem wpływów o 79 proc. i nowym centrum dystrybucyjnym
Jak podano, koszty grupy CCC wzrosły o 15 proc. rdr do 716 mln zł, głównie w segmencie e-commerce.
Sprzedaż grupy eobuwie w I kw. 2021/22 roku wzrosła o 79 proc. rdr do 768 mln zł, a EBITDA wyniosła 81 mln zł (wzrost o 212 proc. rdr). Marża EBITDA była na poziomie 10,5 proc. (wzrost o 4,4 p.p.).
Spółka podała, że najszybszy wzrost przychodów eobuwie był w regionie Europy Południowej (+170 proc.), który stanowi 13 proc. udziałów w przychodach grupy eobuwie. W Polsce sprzedaż wzrosła o 59 proc. do 270 mln zł, a w Europie Środkowo-Wschodniej o 83 proc. do 333 mln zł. Marża brutto wzrosła o 1 p.p. do poziomu 42,3 proc.
- Od wielu miesięcy głównym kanałem sprzedaży pozostaje e-commerce, dla którego istotna jest sprawność wysyłkowa centrum dystrybucyjnego. Dlatego nieodzownym elementem naszego dalszego rozwoju jest inwestycja w infrastrukturę logistyczną. Ze względu na obecność Grupy CCC na wielu zagranicznych rynkach i rosnącą tam sprzedaż, zdecydowaliśmy się w ramach działalności eobuwie.pl otworzyć nowe centrum dystrybucyjne w Bukareszcie. Wesprze ono obsługę kluczowych dla spółki obszarów - Rumunii, Bułgarii i Grecji - informuje Marcin Czyczerski.
- Zgodnie z naszymi założeniami, pierwsze paczki z centrum, w którym miejsce znajdzie 1,5 mln par butów, dotrą do klientów już w czerwcu. Liczymy, że w wyniku poczynionej inwestycji, uda nam się systematycznie zwiększać skalę działania - dodaje.
Pod koniec marca CCC podpisało z Cyfrowym Polsatem i kontrolowaną przez Rafała Brzoskę spółką A&R Investments Limited umowy sprzedaży 20 proc. akcji eobuwia za łącznie 1 mld zł. Jednocześnie ustaliło, że od spółki założyciela eobuwia kupi kolejne 20 proc. walorów za 720 mln zł.
Grupa CCC ma 1 005 sklepów stacjonarnych
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży grupy CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła 670,6 tys. m kw., czyli była mniejsza o 6,6 tys. m kw. (spadek o 1 proc. rdr), głównie za sprawą planowej optymalizacji powierzchni handlowej sieci CCC.
Liczba sklepów stacjonarnych wynosiła 1 005, o 38 mniej rdr.
We wtorek na koniec sesji kurs giełdowy CCC wynosił 101,35 zł, co daje kapitalizację w wysokości 5,56 mld zł. Do założyciela i szefa rady nadzorczej spółki Dariusza Miłka należą walory stanowiące 31,12 proc. kapitału i 38,33 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Dołącz do dyskusji: Grupa CCC z zyskiem EBITDA. Wpływy wyższe niż przed epidemią, 62 proc. sprzedaży przez internet