Festiwal reklamowy Cannes Lions przeniesiony na przyszły rok
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions w tym roku jednak się nie odbędzie - zdecydowali jego organizatorzy. W związku z epidemią koronawirusa początkowo został przeniesiony z czerwca na październik.
Organizatorzy festiwalu Cannes Lions ogłosili, że organizowany corocznie festiwal reklamowy Cannes Lion nie odbędzie się w tym roku. Zapraszają do udziału w 2021 roku.
W drugiej połowie marca br. firma Assential, która organizuje Cannes Lions poinformowała, że festiwal zostaje przeniesiony z czerwca (22-26) na październik (26-30). Teraz organizatorzy zdecydowali, że rezygnują z jego tegorocznej edycji, a impreza odbędzie się za rok, w dniach 21-25 czerwca 2021 roku.
Philip Thomas, przewodniczący Cannes Lions, powiedział, że „trudna decyzja” została podjęta po dogłębnych konsultacjach z partnerami i klientami wydarzenia i „odzwierciedla bezprecedensowe wyzwania społeczne, zdrowotne i ekonomiczne, przed którymi stoi obecnie świat.
- Lwy w Cannes zawsze były związane z kreatywnością. Zdajemy sobie sprawę, że społeczność kreatywna musi stawić czoła innym wyzwaniom i po prostu nie jest w stanie zgłaszać prace do konkursu - wyjaśnił Thomas. Podkreślił też, że branża marketingowa i kreatywna, podobnie jak wiele innych, znajdują się obecnie w trudnej sytuacji i chaosie spowodowanych pandemią. - Staraliśmy się podejmować decyzje tak wcześnie, jak to możliwe, aby dać branży pełną jasność na temat sytuacji i dlatego ogłaszamy ten ruch dzisiaj - dodał.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że organizatorzy Cannes Lions zdecydowali o rezygnacji z tegorocznej edycji festiwalu po tym, jak największe holdingi i agencje reklamowe, takie jak WPP, Omnicom czy Wieden+Kennedy zapowiedziały, że w związku z epidemią koronawirusa i jej potencjalnych skutków ekonomicznych rezygnują z udziału w tym konkursie z powodu wysokich opłat oraz z podróży zagranicznych do końca roku.
Dołącz do dyskusji: Festiwal reklamowy Cannes Lions przeniesiony na przyszły rok