SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rewolucyjne zmiany w organizacji Cannes Lions, w 2019 do konkursu wraca Grupa Publicis

Pięć zamiast ośmiu dni festiwalowych, likwidacja części podkategorii i niższe opłaty za uczestnictwo - to najważniejsze zmiany w międzynarodowym konkursie kreatywności Cannes Lions, które wejdą w życie od przyszłego roku. W 2019 ponownie mają wziąć w nim udział agencje z Grupy Publicis.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Międzynarodowy konkurs kreatywności Cannes Lions czekają poważne zmiany. Organizator imprezy, brytyjska firma Ascential poinformowała, że od 2018 roku impreza będzie odbywać się w zmienionej, znacznie uproszczonej formule. Reorganizacja obejmie głównie kategorie konkursowe oraz koszty zgłoszenia się do konkursu. Po raz pierwszy w nowej formule Cannes Lions odbędzie się w przyszłym roku.

Kluczowe zmiany w formule Cannes Lions:

- skrócenie czasu trwania festiwalu z ośmiu do pięciu dni
- maksymalna opłata za pakiet uczestnictwa dla pojedynczej delegacji stanieje o 900 euro, do 3249 euro
- wszystkie projekty biorące zostaną podzielone na dziewięć „ścieżek” - Reach, Comms, Craft, Experience, Innovation, Impact, Good, Entertainment, Health, które będą jednocześnie tematami przewodnimi całego konkursu
- zniesienie kategorii Cyber, Integrated oraz Promo & Activation, zamiast nich pięć nowych
- likwidacja lub połączenie 120 podkategorii konkursowych

- jedną kampanię będzie można zgłosić do maksymalnie sześciu kategorii (do tej pory takich limitów nie było)
- Lions Entertainment i Lions Innovation będą włączone do głównego konkursu.

W odpowiedzi na ogłoszone zmiany, francuski holding Publicis zapowiedział, że od 2019 roku jego agencje ponownie wezmą udział w rywalizacji. W trakcie ostatniej edycji Cannes Lions prezes Publicisu Arthur Sadoun ogłosił, że agencje należące do holdingu mają zakaz udziału w konkursach kreatywności i branżowych wydarzeniach. Zaoszczędzone w ten sposób środki firma przeznaczyła na rozwój technologii, w tym wewnętrznej platformy dla pracowników Marcel.

Przyszłoroczny festiwal Cannes Lions odbędzie się w dniach 19-22 czerwca. Organizatorzy pracowali nad ulepszeniem jego formuły w komitecie doradczym, powołanym po fali krytyki płynącej po ostatniej edycji konkursu. Oponenci zarzucali, że Cannes Lions jest imprezą zbyt drogą oraz zbyt skomplikowaną w swojej formule.

Dochody organizatorów Cannes Lions Festival, firmy Ascential, były w pierwszej połowie br. wyższe o 7 proc., mimo mniejszej liczby przyznanych nagród i zgłoszonych kampanii.

Dołącz do dyskusji: Rewolucyjne zmiany w organizacji Cannes Lions, w 2019 do konkursu wraca Grupa Publicis

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
900 euro wpisowego.

Ile trzeba wziąć od klienta za projekt kalendarza czy plakatu, żeby zapłacić takie wpisowe?
0 0
odpowiedź
User
czytający ze zrozumieniem
900 euro wpisowego.

Ile trzeba wziąć od klienta za projekt kalendarza czy plakatu, żeby zapłacić takie wpisowe?


"stanieje o 900 euro" czyli będzie kosztować 3200 euro;)
0 0
odpowiedź