Branża internetowa świętuje 25-lecie Wirtualnej Polski (wideo)
Wirtualna Polska z okazji przypadającego w tym roku 25-lecia działalności dostała życzenia od przedstawicieli czołowych firm z branży internetowej i reklamowej. To finał obchodów jubileuszu portalu.
Portal WP został uruchomiony wiosną 1995 roku przez trójkę studentów Politechniki Gdańskiej, którzy wcześniej poznali się w internecie. Ich pierwszym celem było skatalogowanie działających wówczas stron internetowych według kategorii życia codziennego.
Z okazji przypadającego w 2020 roku 25-lecia Wirtualnej Polski menedżerowie czołowych reklamodawców, agencji mediowych i organizacji branży internetowej wspominają, jak sami zaczynali korzystać z internetu. Zastanawiają się, co jeszcze w naszym życiu zmieni sieć internetowa, oraz składają WP urodzinowe życzenia.
To zwieńczenie świętowania 25. urodzin Wirtualnej Polski. W ramach tych obchodów uruchomiono specjalny serwis 25lat.wp.pl, w którym można przeczytać o najważniejszych wydarzeniach i trendach z ćwierćwiecza rozwoju internetu w naszym kraju, a także historiach z życia codziennego i lokalnych tematach z różnych regionów Polski. Latem dziennikarze WP w ramach trzeciej odsłony akcji „Jedziemy WPolskę” przedstawili m.in. atrakcje Podlasia.
Jesienią Wirtualna Polska zorganizowała urodzinową loterię, w której pula nagród wynosiła ponad 260 tys. zł.
O historii firmy i jej rozwoju w ostatnich latach opowiedzieli w wywiadzie prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski i prezes Wirtualna Polska Media Joanna Pawlak. - Wyznaczyliśmy nowy rodzaj strategii dla mediowego gracza internetowego. Niewiele jest takich przykładów na świecie, że łączy się pod jednym dachem media i e-commerce. Od początku było dla wszystkich jasne, że musimy być firmą mediowo-technologiczną. Że musimy mieć najlepsze treści dla Polaków - bardzo dbamy o redakcję, a szczególnie w ostatnich miesiącach włożyliśmy ogrom pracy, żeby pozycja medialna Wirtualnej Polski była jak najsilniejsza, ale z drugiej strony wiemy, że konkurujemy ze światowymi gigantami. Wiemy, że są w awangardzie technologicznej, a my nie możemy od nich odstawać - stwierdził Jacek Świderski.
- Naszą misją jest pomoc Polakom w podejmowaniu codziennych decyzji. Jako firma medialno-technologiczno-e-commerce’owa chcemy informować Polaków o tym, co dzieje się wokół, ale również pomagać w codziennych decyzjach zakupowych. Nowy samochód, szybki kredyt, wyjazd na zasłużony odpoczynek. To decyzje wymagające przemyśleń, tym bardziej w czasie pandemii, kiedy najważniejsze jest dla wszystkich zdrowie i bezpieczeństwo swoje i bliskich. Wirtualna Polska chce być blisko swoich czytelników realizując bardzo pojemną misję - dodała Joanna Pawlak.
W 2020 roku Wirtualna Polska nie tylko świętowała swój jubileusz, lecz także wspierała walkę z epidemią koronawirusa. W kwietniu zachęcała internautów do nagrywania podziękowań w formie wideo dla walczących z pandemią i publikowała je na specjalnie uruchomionym kanale. Ponadto, w początkowej fazie pandemii, kiedy głośno mówiło się o deficycie sprzętu medycznego, Wirtualna Polska przekazała tysiąc przyłbic do 10 szpitali jednoimiennych lub przeznaczonych do walki z koronawirusem. Należący do WP serwis money.pl w maju i czerwcu za symboliczną złotówkę publikował artykuły promujące małych przedsiębiorców. W grudniu Wirtualna Polska odpowiedziała na prośbę o pomoc Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu, przekazując 15 sztuk laptopów dla personelu medycznego, co umożliwiło ich pracę zdalną.
W listopadzie 2020 roku serwisy i aplikacje Wirtualnej Polski odwiedziło 22,14 mln użytkowników, czyli 76,3 proc. wszystkich internautów w Polsce, a portal WP - 17,97 mln użytkowników. Wirtualna Polska jest liderem wśród polskich wydawców internetowych.