406 tys. widzów „Big Brothera” w TVN7. Hitem odcinek z Magdą Gessler
Główne emisje show „Big Brother 2” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 406 tys. widzów, o 352 tys. osób mniej względem całego poprzedniego sezonu reality-show. Największą widownię dotychczas zgromadził nadany na żywo specjalny odcinek z udziałem Magdy Gessler - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Big Brother 2” na antenie TVN7 zadebiutował w piątek, 13 września br. o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie stacja emituje główne odcinki programu (piątkowe wydania to tzw. „Arena”, która od tego tygodnia będzie nadawana w niedziele). Średnia widownia dotychczas pokazanych czternastu odcinków reality-show (do 19 września) wyniosła 406 tys. osób, co przełożyło się na 2,75 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,40 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
Dotychczas najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo specjalny odcinek z udziałem Magdy Gessler, który nadano w czwartek, 26 września. Śledziło go 530 tys. widzów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Spadek oglądalności względem poprzedniej edycji
Jesienna edycja „Big Brothera” względem wiosennej odsłony straciła 352 tys. oglądających. Średnia widownia całego poprzedniego sezonu reality-show z godz. 20.00 wyniosła 758 tys. osób, co przełożyło się na 5,28 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,96 proc. w grupie 16-59.
Od poniedziałku do czwartku po godz. 23.00 Siódemka emituje „Big Brother Nocą” (czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo - prowadzą je na zmianę Gabi Drzewiecka, Filip Chajzer oraz Małgorzata Ohme), a w piątki późnym wieczorem oglądać można półgodzinne wejścia na żywo do Domu Wielkiego Brata w ramach „Big Brother +”. Średnia widownia tych emisji do tej pory wyniosła 150 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 2,23 proc., 2,89 proc. i 2,70 proc. udziału.
W dni powszednie około godz. 10.25, 14.20 i 17.25 stacja pokazuje około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” do 26 września śledziło 113 tys. widzów, „Big Brother Popołudniu” - 316 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 164 tys.
Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele o godz. 17.00 w TVN. Pierwsze dwie emisje zgromadziły przed telewizorami uwagę 315 tys. osób (3,03 proc., 4,51 proc. i 3,57 proc. udziału).
Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.
Jako uczestnicy w jesiennej edycji reality-show na chwile obecną występują: Wiktor Stadniczenko, Natalia Dawidowska, Anna Izvarina, Dawid Łojewski, Mateusz Sławiński, Aleksandra Balawender, Kamil Lemieszewski, Karolina Sztafa, Kasia Strojek, Łukasz Stawicki, Małgorzata Szmal, Martyna Lewandowska, Sarah Poznachowski i Vasilis Tomazos. Z programu tydzień temu odpadł Przemysław Karda.
Oprócz powyższej szesnastki mieszkańców, którzy w „Big Brotherze” pojawili się 13 września, będą dołączać kolejne osoby. Na chwilę obecną Telewizja TVN ma wyłonionych kilkunastu kandydatów gotowych do wejścia do programu. Ilu z nich ostatecznie weźmie udział w projekcie będzie zależeć od bieżącej sytuacji w Domu Wielkiego Brata.
Gospodarzami drugiego sezonu „Big Brothera” ponownie są Małgorzata Ohme i Filip Chajzer. Do tego grona dołączyła Gabi Drzewiecka, która względem poprzedniej edycji zastąpiła Agnieszkę Woźniak-Starak (zrezygnowała ona z prowadzenia reality-show po tym jak w tragicznych okolicznościach zginał jej mąż Piotr).
Udział TVN7 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 3,24 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Dołącz do dyskusji: 406 tys. widzów „Big Brothera” w TVN7. Hitem odcinek z Magdą Gessler
Wśród szefostwa TVN widać brak pomysłów na nowe kanały czy produkcje. Dźwięk sie, że jeszcze nie zakupili praw do Amazing Race, Survivora czy hiszpańskiego lub niemieckiego Rolnik szuka żony. Sprawdzone formaty mogłyby robić im oglądalność