SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy Biedronki przy sklepie Lidla. "Przepraszamy"

W okolicy jednego ze sklepów Lidl Polska w Gliwicach pojawiły się na chodnikach reklamowe napisy z hasłem "Do Biedronki idę". Na akcję zwróciły uwagę lokalne media.  - Nie spodziewaliśmy się, że ta kampania może być źle odebrana, wobec tego przepraszamy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Witkowska z Biedronki.

Reklama Biedronki przy sklepie Lidl, fot. 24gliwice.plReklama Biedronki przy sklepie Lidl, fot. 24gliwice.pl

W bliskiej okolicy sklepu Lidl przy ul. Tarnogórskiej w Gliwicach, na chodnikach pojawiły się napisane białą farbą przy użyciu szablonu hasła " Do Biedronki idę!" (to hasło od dłuższego czasu pojawia się w komunikacji tej portugalskiej sieci sklepów). 

Hasła te można było zobaczyć m.in. na ciągu pieszo rowerowym wzdłuż ulicy Tarnogórskiej oraz na chodniku, który bezpośrednio prowadzi do sklepu Lidla.

Jak podaje serwis 24gliwice.pl w bardzo bliskim sąsiedztwa tego właśnie marketu Lidla budowany jest sklep sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska). Inwestycję rozpoczęto w ub.r., ale mimo wcześniej zapowiedzi o otwarciu w kwietniu br. wciąż placówka nie została uruchomiona, a prace budowlane wciąż trwają.

Akcja bez zgody ZDM

Serwis podaje, że napisy te pojawiły się bez wymaganej zgody zarządcy dróg.– Nie wydajemy zgody na umieszczenie tego typu reklam w pasach drogowych. Obecnie prowadzone są czynności zmierzające do ustalenia osoby odpowiedzialnej za te działania – mówi cytowana przez 24gliwice.pl Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Identyczna akcja z hasłami reklamowymi na chodnikach została niedawno przeprowadzona w Sosnowcu - również w pobliżu sklepu Lidla. Na polecenie władz tego miasta napisy te miały zostać usunięte natychmiast.

Biedronka: przepraszamy

Biuro prasowe Biedronki potwierdziło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że przez dwa czerwcowe dni sieć przeprowadziła w kilku wybranych lokalizacjach na południu Polski akcję marketingową z wykorzystaniem naszego hasła „Do Biedronki Idę", które pojawiało się w formie znaku graficznego na ulicach.

- Nie spodziewaliśmy się, że ta kampania może być źle odebrana, wobec tego przepraszamy.  W naszym zamyśle, kampania miała być krótkotrwała, a wykorzystane środki były łatwo zmywalne, również przez lekkie deszcze. Jeszcze raz serdecznie przepraszamy - przekazała nam Anna Witkowska, starszy menedżer ds. marketingu operacyjnego w sieci Biedronka.

W pierwszym kwartale br. sprzedaż porównywalna w sklepach Biedronka poszła w górę o 24,5 proc., a zysk EBITDA wzrósł z 318 do 390 mln euro. Na koniec marca działało 3,4 tys. sklepów tej sieci, w całym roku ma powstać 130-150 nowych.

Dołącz do dyskusji: Reklamy Biedronki przy sklepie Lidla. "Przepraszamy"

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kucyk
Niemiec się zdenerwował? O, jakże mi nie jest przykro. Niech się poskarży Manfredowi Weberowi - ten będzie jeszcze bardziej zmotywowany, żeby się wtrącać w polskie sprawy.
odpowiedź
User
2121
po co biedronce reklamy przy lidlu biedronka i tak kosi cały rynek bo posiada najwięcej marketów.
odpowiedź
User
.
Czyli w Polsce można spokojnie na5rać na chodniku i nikt się nie zająknie.

Fajny będzie krajobraz, jak każdy Janusz biznesu będzie swoją reklamę sprejował na chodnikach.
odpowiedź