BBDO Warszawa: więcej z reklam, mniej z dywidend, 6,3 mln zł zysku
Agencja reklamowa BBDO Warszawa (należy do koncernu OmnicomGroup) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 17,1 proc. do 29,53 mln zł. Dostała niższe dywidendy od spółek zależnych, przez co jej zysk netto zmalał z 6,62 do 6,35 mln zł.
W ub.r. BBDO Warszawa pracowała m.in. dla firm i marek 3M, Bacardi, Essity, InPost, Mars, Mercedes, OLX, Pepsi i SCJ. W sprawozdaniu podkreśliła, że „uzyskała zadowalające wyniki w pozyskiwaniu nowych klientów, jak też w rozszerzaniu zakresu współpracy z istniejącymi klientami”.
18 mln zł od czterech klientów
Przychody krajowe agencji poszły w górę z 8,44 do 12,03 mln zł, a zagraniczne - z 16,78 do 17,5 mln zł. Prawie w całości osiągnięto je z usług reklamowych, wpływy z doradztwa tak jak przed rokiem wyniosły 406,4 tys. zł.
W sprawozdaniu podano, że ok. 62 proc. zeszłorocznych wpływów przyniosła BBDO Warszawa obsługa czterech największych klientów (nie wskazano, które to firmy). Zaznaczono, że „strata któregokolwiek z głównych klientów lub niekorzystna zmiana ich wiarygodności kredytowej wpłynęłaby niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową spółki”.
Wydatki 11 proc. w górę
Koszty operacyjne BBDO Warszawa zwiększyły się dużo słabiej niż wpływy - o 11 proc. do 25,98 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 13,71 do 15,7 mln zł, na wynagrodzenia - z 7,63 do 8,06 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,47 do 1,62 mln zł. W ub.r. w agencji pracowało średnio 55 osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki wobec innych spółek z Omnicom Group wyniosły w ub.r. 1,55 mln zł, z czego 886,6 tys. zł agencja zapłaciła DDB Warszawa, a 388,1 tys. zł - brytyjskiej firmie BBDO EMEA.
Zysk sprzedażowy agencji zwiększył się z 1,81 do 3,54 mln zł, a zysk operacyjny - z 1,69 do 3,5 mln zł.
Mniejsze dywidendy obniżyły zysk
Do BBDO Warszawa należy 100 proc. udziałów agencji reklamowej Energy BBDO (w ub.r. zanotowała 192,8 tys. zł zysku netto) oraz 84 proc. udziałów agencji mediowych Media Direction i PHD Media Direction (miały, odpowiednio, 7,12 mln zł i 289,1 tys. zł zysku netto).
W ub.r. dostała od nich łącznie 3,67 mln zł z zysków za 2020 roku, wobec 5,41 mln zł rok wcześniej.
W konsekwencji jej zysk netto zmalał z 6,62 do 6,35 mln zł. W całości zostanie wypłacony spółce BBDO EMEA, do której należy 100 proc. udziałów agencji.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: BBDO Warszawa: więcej z reklam, mniej z dywidend, 6,3 mln zł zysku