Autobusowa wycieczka na Marsa w reklamie Lockheed Martina (wideo)
W nowej kampanii koncern Lockheed Martin stara się zachęcić dzieci do nauki przedmiotów ścisłych i technicznych oraz wyboru kariery inżyniera. Częścią akcji stała się zrealizowana w wirtualnej rzeczywistości wycieczka szkolnego autobusu po powierzchni Marsa.
Tego pewna grupa uczniów jednej ze szkół w stanie Waszyngton się nie spodziewała. Byli przekonani, że szkolny autobus zabierze ich na lokalny festiwal nauki. Tymczasem odbyli zupełnie inną podróż.
Początkowo nic nie zapowiadało niespodzianki - autobus spokojnie przemierzał ulice miasta. W pewnym momencie jednak wszystkie jego okna stały się czarne, by po chwili ukazał się za nimi zupełnie inny niż miejski pejzaż - obraz powierzchni Marsa. Przed oczami zaskoczonych i zafascynowanych dzieciaków przesuwał się do złudzenia realny, wyświetlony w technologii VR krajobraz czerwonej planety, a dzieci mogły poczuć się prawdziwymi pionierami przemierzającymi Marsa.
Całą akcję zaprezentowano w specjalnie przygotowanym spocie. Wirtualna wycieczka była zaś częścią kampanii przygotowanej przez koncern Lockheed Martin przy współpracy z agencją McCann. Amerykański gigant lotniczy chce w niej przekonać młodych ludzi do wyboru w przyszłości kariery inżyniera oraz nauki w kierunkach ścisłych i technicznych (w systemie STEM - Science, Technology, Engineering and Mathematics).
O stronę techniczną i wizualną wirtualnej wycieczki na Marsa zadbała firma Framestore, która ma na swoim koncie m.in. efekty specjalne w filmach „Marsjanin” i „Grawitacja”. Na potrzeby akcji w technologii VR odtworzono ze szczegółami ok. 200 mil kwadratowych powierzchni Marsa.
Dołącz do dyskusji: Autobusowa wycieczka na Marsa w reklamie Lockheed Martina (wideo)