Totalizator Sportowy wybiera audytora do przetargu na dom mediowy
Totalizator Sportowy zaprosił firmy audytorskie do składania ofert na świadczenie usług doradczych przy wyborze domu mediowego - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Totalizator planuje wybór maksymalnie dwóch firm, które będą mu doradzać przy wyborze domu mediowego.
Do zadań wybranych firm będzie należeć w pierwszej kolejności zarekomendowanie listy agencji mediowych, które powinny zostać zaproszone do przetargu na planowanie i zakup mediów. Następnie firmy te będą współpracować ze spółką przy przygotowaniu tego przetargu: pomogą w opracowaniu szczegółów przetargu, kryteriów ocen ofert, wzoru umowy itp.
W dalszej kolejności będą wspierać Totalizator w realizacji przetargu i jego rozstrzygnięciu.
Z wybranymi firmami Totalizator zawrze umowy na okres do końca br. Na obecnym etapie spółka nie podaje, kiedy konkretnie przeprowadzi przetarg mediowy.
Postępowanie trwa do 12 marca br.
Obecnie obsługą mediową kampanii reklamowych Totalizatora zajmuje się dom mediowy Starcom (Publicis Media), z którym spółka przedłużyła umowę bez przetargu w drugiej połowie stycznia br. Na jak długo, tego nie ujawniono.
Starcom zajmuje się obsługą mediową kampanii Totalizatora Sportowego od początku 2018 roku. Wtedy agencja przejęła jego budżet od siostrzanej agencji – Zenith (też należy do Publicis Media) – w wyniku wygranego przetargu. Umowę wówczas zawarto na 2 lata, do końca 2019 roku. W październiku ub.r. Totalizator rozpisał nowy przetarg na obsługę mediową. W połowie grudnia 2019 roku spółka miała go unieważnić. Wtedy jej biuro prasowe nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące powodów unieważnienia przetargu. Potem otrzymaliśmy wyjaśnienie, że spółka szykuje się do rozpisania nowego przetargu.
W lipcu ubr. Totalizator wybrał w przetargu przy planowanym przetargu mediowym Instytut Audytu Mediowego.
Miał on doradzać spółce przy zaplanowanym przetargu mediowym, który został zorganizowany pod koniec ub.r., ale finalnie go unieważniono nie podając powodów i przedłużono umowę ze Starcomem.
Totalizator najwięcej wydaje na reklamę niestandardową
Totalizator Sportowy w 2018 roku przeznaczył na reklamy 131,7 mln zł - wynika z informacji opublikowanych w rocznym sprawozdaniu spółki złożonym w KRS. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku. Wydatki spółki na tzw. reklamę publiczną (jak określono to w sprawozdaniu) wyniosły w 2018 roku 131 703 796,16 zł. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku, kiedy to spółka przeznaczyła na ten cel 123 157 475,66 zł. Wydatki na reklamę stanowiły 2,72 proc. wszystkich kosztów, a rok wcześniej - 2,81 proc. Łączne koszty marketingowe Totalizatora w 2018 roku wyniosły 143 736 084,65 zł. Najwięcej wśród nich stanowiły wydatki na niestandardowe działania reklamowe – 29,4 mln zł, na reklamę telewizyjną – 26,9 mln zł i na reklamę internetową – 26,4 mln zł. Na reklamy w radiu spółka wydała 22,6 mln zł, na reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej – 7 mln zł, a w prasie – 5,2 mln zł. Środki przeznaczone na sponsoring wyniosły 4,9 mln zł. Kreacje ATL kosztowały Totalizator 9,2 mln zł, a pozostałe materiały reklamowe - 9,8 mln zł. Z kolei na badania marketingowe spółka wydała 2,2 mln zł.stotne wsparcie komunikacyjne skierowane było na Zdrapki, w zakresie których zostały przeprowadzone działania polegające na przeprowadzeniu kampanii reklamowej, akcji kontekstowych w punktach sprzedaży czy udziału marki w eventach. Działania dotyczące gry Lotto skupiały się na przeciwdziałaniu spadkowemu trendowi sprzedaży tego produktu, m.in. poprzez efektywną komunikację kumulacji, czego efektem było opracowanie i wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej „Miliony kręcą każdego”. Równolegle w zakresie pozostałych produktów prowadzone były intensywne działania marketingowe, wspierające sprzedaż. Prowadzona komunikacja marketingowa uwzględniała również uruchomienie przez Totalizator Sportowy nowego kanału sprzedaży – iLotto. W ramach kosztów sponsoringu spółka kontynuowała współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim, która ma na celu wspieranie sportu w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Totalizator Sportowy wybiera audytora do przetargu na dom mediowy