SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple i Samsung już nie kontrolują większości rynku tabletów

Łączny udział w globalnym rynku tabletów firm Apple i Samsung zmalał w 2014 roku do 43,2 proc. Całkowita sprzedaż tego typu urządzeń wzrosła tylko o 6,6 proc. - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

W IV kwartale 2014 roku globalna sprzedaż tabletów wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 tylko o 1 proc., z 77,2 miliona sztuk do 78,4 miliona sztuk, a wobec III kwartału - o 42 proc. (z 55,2 mln sztuk).

Apple utrzymało w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku pozycję lidera całego rynku, a w segmencie urządzeń z Androidem największym dostawcą pozostał Samsung.

W całym 2014 roku na świecie sprzedano 242,5 miliona tabletów - o 6,6 proc. więcej niż w roku 2013 (227,5 mln). Do Apple należało 26,1 proc. rynku, a do Samsunga - 17,1 proc. Obie firmy zanotowały tutaj spadki - odpowiednio o 6,5 pkt. proc. i 1,2 pkt. proc., wobec czego ich łączny udział zmalał z 50,9 proc. do 43,2 proc.

Kolejno najwięcej tabletów w ubiegłym roku sprzedały firmy Lenovo, Asus i Amazon.

Strategy Analytics prognozuje, że w 2015 roku globalna sprzedaż tabletów wzrośnie o 6 proc. Najwięcej urządzeń ma zostać sprzedanych w Azji (35 proc. ogółu) i Ameryce Północnej (29 proc.). Wśród producentów pozycję lidera ma zachować Apple.

 

 

Dołącz do dyskusji: Apple i Samsung już nie kontrolują większości rynku tabletów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl