Anna Popek i Przemysław Saleta: badaj swoje dziecko!
Fundacja Orimari rozpoczęła właśnie kampanię "Badaj swoje dziecko". Ambasadorami akcji mającej uświadomić rodzicom znaczenie corocznych badań profilaktycznych ich dzieci zostali m.in. prezenterka telewizyjna Anna Popek i sportowiec Przemysław Saleta.
Celem prowadzonej pod hasłem "Kochasz, chronisz, zapobiegasz - Badaj swoje dziecko" kampanii edukacyjnej jest doprowadzenie do sytuacji, gdy dla każdego rodzica coroczne badanie profilaktyczne ogólnego stanu zdrowia dziecka - obejmujące wykonanie podstawowych analiz krwi i moczu - stanie się regułą i obowiązkiem. - Większość rodziców nie sądzi, że problem poważnych chorób dotyczy ich dzieci, wolą nawet o tym nie myśleć, więc jeżeli coś z dzieckiem zaczyna się dziać, zbyt późno zgłaszają się do lekarza - ostrzega Marzanna Szustkowska, prezes fundacji Orimari, która organizuje kampanię.
Ambasadorami akcji zostali muzyk i kompozytor Marek Kościkiewicz, modelka Ewa Pacuła, dziennikarka i prezenterka telewizyjna Anna Popek oraz sportowiec Przemysław Saleta. - Nigdy bym sobie nie darowała, gdyby któraś z moich dwóch ukochanych córek musiała cierpieć z powodu mojego zaniedbania - powiedziała Anna Popek na konferencji prasowej inaugurującej kampanię. - Proszę, pamiętajmy wszyscy, że wczesne wykrycie choroby, nawet tej najcięższej, to najlepszy sposób na wyleczenie dziecka - dodała.
W pierwszym etapie kampanii rodzice i dzieci zostaną zaproszeni na bezpłatne badania do wspierających akcję klinik i przychodni Lux Mee w siedmiu miastach kraju. Patronat nad akcją objęła sieć sklepów Smyk oraz dwutygodnik "Viva!". Organizatorzy kampanii zapewniają, że będzie ona powtarzana co roku.
Dołącz do dyskusji: Anna Popek i Przemysław Saleta: badaj swoje dziecko!