Amerykańskie firmy z zakazem reklamy w rosyjskich mediach
Rosyjskie stacje telewizyjne zostały objęte sankcjami władz Stanów Zjednoczonych Ameryki nakładanymi w związku z niesprowokowaną, militarną inwazją Rosji na Ukrainę. Zgodnie z nimi amerykańskie firmy mają zakaz reklamowania się w telewizjach Channel One, Rossiya-1 i NTV.
Administracja Białego Domu poinformowała, że w ramach nakładanych na Federację Rosyjską sankcji nakłada ograniczenia na rosyjskie kanały telewizyjne Channel One, Rossiya-1 i NTV.
W szczególności amerykańscy reklamodawcy nie będą już mogli współpracować z rosyjskimi kanałami telewizyjnymi.
Ministerstwo Skarbu USA tłumaczy, że są to najpopularniejsze kanały państwowe, które „należą do rosyjskiego rządu, są przez niego kontrolowane lub bezpośrednio lub pośrednio prowadzą działania na jego rzecz”. Dlatego sankcję w głównej mierze obejmują właśnie te media.
Wszystkie obecnie istniejące transakcje z tymi nadawcami w Rosji muszą zostać zakończone do 7 czerwca.
Kolejne 19 podmiotów prawnych, w tym Moskiewski Bank Przemysłowy, znalazło się na liście sankcyjnej. Ponadto świadczenie usług reklamowych, księgowych, zarządczych i konsultingowych jest w Rosji zabronione.
Wcześniej Wielka Brytania nałożyła sankcje na Ogólnorosyjską Państwową Telewizję i Radiofonię oraz inne rosyjskie media i dziennikarze. Wśród tych, które podlegają ograniczeniom, znajdują się agencja informacyjna Inforos, serwis SouthFront oraz portal analityczny Strategic Culture Foundation.
Dołącz do dyskusji: Amerykańskie firmy z zakazem reklamy w rosyjskich mediach