Ambasada BC: dzięki nowym klientom wpływy 60 proc. w górę
W ub.r. agencja reklamowa Ambasada BC osiągnęła wzrost przychodów o 59,7 proc. do 8,51 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 163,7 do 524,9 tys. zł. Zwiększyły się też wyniki jej siostrzanej agencji Cztery Czwarte.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/donatancleo-mediaexpert655.jpg)
Od lat głównym klientem Ambasady BC jest sieć elektromarketów Media Expert, dla której przygotowuje serię kampanii z udziałem piosenkarki Cleo (w połowie ub.r. dołączył do niej Donatan).
W ub.r. agencja przygotowywała też kampanie sieci sklepów Lewiatan z dziennikarzem kulinarnym Tomaszem Jakubiakiem oraz wygrała przetarg na obsługę marek telekomunikacyjnych Plus i Plush (należą do grupy Cyfrowy Polsat). Ponadto kontynuowała obsługę marki Enterol i Stowarzyszenia Unicorn.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Ambasady BC poszły w górę w ub.r. o 54,1 proc. do 7,93 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce wzrosły z 4,41 do 6,71 mln zł, a koszty wynagrodzeń - z 582,7 do 948,4 tys. zł.
Zysk operacyjny firmy zwiększył się ze 181,2 do 578,2 tys. zł, a zysk netto - ze 163,7 do 524,9 tys. zł. Z zeszłorocznego zysku udziałowcy przeznaczyli 123,5 tys. zł na dywidendę. Po jednej czwartej udziałów agencji mają Paweł Rosiński, Radosław Wysocki, Katarzyna Wysocka i Olga Rosińska.
W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Wspólnicy Ambasady BC są też udziałowcami agencji brandingowej CzteryCzwarte, której wpływy wzrosły w ub.r. o 5,4 proc. - z 6 do 6,32 mln zł.
Jej koszty operacyjne wyniosły w ub.r. 6,27 mln zł, o 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na usługi obce zmalały z 3,9 do 3,67 mln zł, za to koszty wynagrodzeń poszły w górę z 1,74 do 2,18 mln zł.
Wynik operacyjny agencji poszedł w górę z 3,5 tys. zł straty do 149,7 tys. zł zysku, a zysk netto zwiększył się z 21,6 do 121,6 tys. zł. Zysk z ub.r. udziałowcy pozostawili w spółce.
Dołącz do dyskusji: Ambasada BC: dzięki nowym klientom wpływy 60 proc. w górę