Allegro podwyższa dodatkową prowizję przy sprzedaży w wyróżnionych ofertach
Na platformie Allegro wprowadzono wyższą stawkę dodatkowej prowizji pobieranej przy sprzedaży produktów z wyróżnionych ofert. Dodatkowo opłata poszła w górę z 25 do 40 proc. standardowej prowizji.
Dodatkowa prowizja ze sprzedaży jest pobierana przy ofertach z aktywną opcją Wyróżnienie lub pakietem Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie. Do tej pory wynosiła 25 proc. standardowej prowizji w danej kategorii, natomiast od środy podwyższono ją do 40 proc.
Jak to wygląda w praktyce? Jeśli w kategorii z prowizją wynoszącą 6 proc. sprzedano produkt za 100 zł, to przy wyróżnionej ofercie oprócz 6 proc. prowizji płacono jeszcze 25 proc. tej stawki, czyli 1,50 zł. Teraz dodatkowa prowizja wynosi 40 proc., czyli w tym przypadku 2,40 zł.
To kolejna podwyżka prowizji na Allegro. Pod koniec października w kategorii produktów spożywczych stawka prowizji wzrosła z 8 do 9 proc., a w podkategorii rowerów - z 5 do 6 proc., zmieniono też prowizje w kilku innych podkategoriach.
Według badania Gemius/PBI w październiku br. serwis Allegro.pl zanotował 17 mln realnych użytkowników i 1,26 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 3,01 mln użytkowników.
Według sprawozdań złożonych w KRS od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro miało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego nowego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: Allegro podwyższa dodatkową prowizję przy sprzedaży w wyróżnionych ofertach
Niestety właśnie ten sprzedawca premium, który kupuje produkt z oficjalnej dystrybucji ma mniejszą marżę niż wspomniany badylarz kupujący produkty nie wiadomo gdzie. Więc nie do końca wiadomo dla kogo to świetny ruch.
Takie marże za, jakby nie było, portal ogłoszeniowy to normalnie zdzierstwo.