SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro z 13,3 mln kupujących i 324 mln zł zysku netto, wpływy 33 proc. w górę

W zeszłym kwartale Allegro osiągnęło wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego zwiększyła się o 24,5 proc.

Prezes Allegro Francois Nuyts podczas debiutu giełdowego spółki, fot. Allegro Prezes Allegro Francois Nuyts podczas debiutu giełdowego spółki, fot. Allegro

Przychody firmy Allegro ze sprzedaży realizowanej na tej platformie przez inne firmy poszły w górę rok do roku o 31 proc. do 1,01 mld zł, a z własnego sklepu - o 91,8 proc. do 68,2 mln zł. Wpływy reklamowe wzrosły natomiast o 39,7 proc. do 109,4 mln zł.

Wartość sprzedanych produktów na Allegro (GMV) zwiększyła się o 19,9 proc. do 9,9 mld zł. Na platformach firmy było 13,3 mln aktywnych kupujących, wobec 12,6 mln rok wcześniej. Każdy zrobił zakupy o średniej wartości 3,07 tys. zł (po wzroście rok do roku o 24,5 proc.).

W pierwszych trzech kwartałach br. dynamika obrotów Allegro była nieco wyższa: wartość sprzedanych produktów zwiększyła się o 23,4 proc. do 29,93 mld zł, a przychody o 39 proc. do 3,75 mld zł.

Firma osiągnęła w zeszłym kwartale 10,29 proc. marży, wobec 9,4 proc. rok wcześniej.

- Rok przebiega zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a GMV zwiększa tempo wzrostu do 19,9 proc. w III kwartale z 10,6 proc w II kwartale. Wzrost związany jest z tym, że konsumenci nie odeszli od robienia zakupów przez internet po lockdownach. Jest to również efektem nieustannych ulepszeń wprowadzanych przez Allegro w zakresie cen i oferty, rozwoju programu Smart! oraz nowych inicjatyw, takich jak Allegro Pay - komentuje Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Mniej z Ceneo, mocno w górę koszty dostaw

Z kolei wpływy Allegro z porównywarki Ceneo zmalały o 5,2 proc. do 35,5 mln zł.

Wydatki operacyjne firmy wyniosły w zeszłym kwartale 776,8 mln zł, o 20,6 proc. więcej niż przed rokiem. Koszty netto dostaw poszły w górę o 59,8 proc. do 278,2 mln zł, koszt sprzedanych produktów - o 89,4 proc. do 71,8 mln zł, a marketingu - o 28,7 proc. do 157,7 mln zł.

Z kolei wydatki pracownicze zmalały o 12,7 proc. do 134,4 mln zł (przed rokiem firma zaksięgowała koszty akcji przyznanych pracownikom przed debiutem giełdowym), a koszty prowizji przy płatnościach - o 12,8 proc. do 31,6 mln zł.

Pod koniec października Allegro zapowiedziało, że otworzy biura w Katowicach, Łodzi, Gdańsku, Lublinie i Wrocławiu, w których będzie pracować kilkaset osób. W br. firma planuje zatrudnić 1,5 tys. pracowników.

Allegro udzieliło ponad 1 mln pożyczek

Na początku września, po ponad roku fazy pilotażowej, wszystkim użytkownikom Allegro została udostępniona usługa finansowa Allegro Pay, umożliwiająca m.in. zapłatę za zakupy w ratach i z odroczeniem.

W pierwszych trzech kwartałach br. firma w ramach Allegro Pay udzieliła użytkownikom 1,08 mln pożyczek. Na koniec września ich łączna wartość wynosiła 289,9 mln zł, tylko w trzecim kwartale zwiększyła się o 116,2 mln zł.

W połowie października Allegro Pay zawarło z Aion Bankiem umowę sprzedaży wierzytelności o wartości do 2 mld zł.

Zysk EBITDA Allegro zwiększył się o 60,5 proc. do 457,1 mln zł, zysk operacyjny - o 92,6 proc. do 323,1 mln zł, a wynik netto - ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku.

W trzech kwartałach br. firma osiągnęła wzrost zysku EBITDA z 1,07 do 1,53 mld zł, a zysk netto - ze 158 do 889,9 mln zł.

- Rok po naszym debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie widzimy, że przedstawiony inwestorom plan innowacji dla sprzedawców i klientów przynosi dobre rezultaty, tworząc mocne fundamenty dla naszej działalności w przyszłości. W tym kwartale porównujemy okresy bez lockdownu zarówno w bieżącym, jak i w ubiegłym roku. Cieszę się, że także w takich warunkach nie tylko odnotowaliśmy dobre wyniki finansowe, ale pokazujemy znaczne postępy w rozwoju naszej działalności - podkreśla François Nuyts, prezes Allegro.

Allegro kupuje Mall Group, ma 3,8 mld zł długu

W zeszły piątek Allegro poinformowało o zawarciu umowy kupna 100 proc. udziałów platformy e-commerce Mall Group i firmy logistycznej WE|DO działających m.in. w Czechach i na Słowacji. Kwota transakcji to 881 mln euro, Allegro częściowo ma ją sfinansować swoimi akcjami.

- Nasze niedawno ogłoszone przejęcie Grupy Mall zapewnia ekscytujące nowe możliwości dalszego wzrostu dla powiększonej grupy na jeszcze większym rynku Przewidujemy, że dźwignia finansowa po finalizacji transakcji osiągnie bardzo rozsądny poziom trzykrotności EBITDA, a sama transakcja umożliwi Allegro zainwestowanie 1,8 mld zł rezerw środków pieniężnych w przełomowy projekt, zapewniający inwestorom dodatkową wartość i budujący bardzo pozytywny wizerunek w oczach milionów konsumentów w regionie, którzy być może dopiero zaczynają przygodę z zakupami na platformie marketplace - komentuje Jon Eastick.

Na koniec września br. Allegro miało 3,79 mld zł zadłużenia netto, wobec 4,33 mld zł rok wcześniej.

Allegro niedawno uruchomiło usługę logistyczną One Box by Allegro opartą na sieci 600 własnych automatów paczkowych. Za rok spółka chce mieć przynajmniej 3 tys. swoich automatów.

Firma podtrzymuje swoje wcześniejsze prognozy co do wzrostu całorocznych wyników: GMV o kilkanaście do dwudziestu kilku proc., przychodów netto o nieco ponad 30 proc. i skorygowanego zysku EBITDA od nieco poniżej do nieco powyżej 20 proc.

Wydatki inwestycyjne firmy w całym roku mają wynieść 475–525 mln zł.

Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwis Allegro.pl zanotował 17,74 mln użytkowników i 61,3 proc. zasięgu, a jego aplikacja mobilna - 8,98 mln użytkowników i 31 proc. zasięgu.

Akcje Allegro 7 proc. w dół

Po publikacji wyników finansowych we wtorek rano akcje Allegro zaliczyły sporą przecenę. Po starcie sesji kurs zmalał o ok. 3 proc., a po godz. 11 spadek wynosił już ponad 7 proc.

W zeszły piątek akcje firmy podrożały o kilkanaście proc. po ogłoszeniu kupna Mall Group. Natomiast od początku września były w trendzie spadkowym, zmalały z pułapu ponad 70 zł.

Spadek pogłębił się po tym, jak Amazon w połowie października ogłosił uruchomienie w Polsce usługi Prime. Allegro nie może liczyć już na tak duże wzrosty jak na początku pandemii, a po starcie Prime’a być może poprzez przejęcia będzie chciała rozszerzyć ofertę Allegro Smart! - komentowali dla Wirtualnemedia.pl analitycy rynku e-commerce.

Dołącz do dyskusji: Allegro z 13,3 mln kupujących i 324 mln zł zysku netto, wpływy 33 proc. w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JB
Jak Amazon w końcu zacznie mieć jakąkolwiek ofertę u siebie to cienko widać Allegro. 4 miliardy długu. Kolejny dług na bezsensowny zakup mall.cz. Wzrost GMV to raczej inflacja a nie klienci.
0 0
odpowiedź
User
Yyyg
Allegro to już trup
0 0
odpowiedź
User
Granica
Jak Amazon w końcu zacznie mieć jakąkolwiek ofertę u siebie to cienko widać Allegro. 4 miliardy długu. Kolejny dług na bezsensowny zakup mall.cz. Wzrost GMV to raczej inflacja a nie klienci.

Jak Amazon zacznie płacić podatki to będzie trupem, ukrywa się za tajnymi umowami podpisywanymi z władzami Luksemburga za co powinno się ten kraj, a raczej księstwo - raj podatkowy wyrzucić lub te twory zlikwidować. To rak obecnego systemu gospodarczego, za który my płacimy codziennie.
0 0
odpowiedź