Allegro dominuje na rynku platform ecommerce, Empik.com przed AliExpress
Aż 92 proc. polskich konsumentów przynajmniej raz dokonało zakupów na platformie Allegro. Serwis wyprzedza OLX, Zalando czy przymierzającego się do startu w Polsce Amazona - wynika z raportu agencji badawczej Inquiry.
Allegro pod względem popularności wśród klientów zdecydowane wyprzedza inne platformy handlu internetowego - OLX, empik.com, AliExpress, Zalando.
Najbardziej popularną platformą internetową działającą na polskim rynku jest Allegro – to marka znana praktycznie wszystkim osobom, które kupują za pośrednictwem internetu. Na drugim miejscu plasuje się platforma ogłoszeń lokalnych OLX, rozpoznawana przez 85 proc. osób. Kolejne miejsca należą do Zalando i empik.com, zaś Amazon pod względem znajomości znajduje się na 6. pozycji, za Aliexpress.
Co więcej, w opinii klientów Allegro zdecydowanie wygrywa w zestawieniu z gigantami, głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki.
Amazon zdominuje polski ecommerce?
Jak pokazują dane W Polsce Amazon jest marką dość dobrze znaną, a od czterech lat Polacy korzystają z polskojęzycznej wersji strony amazon.de.
Obecnie 65 proc. Polaków robiących zakupy przez internet zna markę Amazon, a co 7 osoba w tej grupie dokonała kiedykolwiek zakupów za pośrednictwem tej platformy.
- Spośród osób, które znają markę Amazon, już ponad 40 proc. wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce, a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl. Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie - podkreśla Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.
Dołącz do dyskusji: Allegro dominuje na rynku platform ecommerce, Empik.com przed AliExpress