Aleksandra Karpińska-Gugała odpowiada za rozwój aplikacji "Gazety Wyborczej"
Aleksandra Karpińska-Gugała objęła nowo utworzone stanowisko product owner w dziale technologii "Gazety Wyborczej". Zajmie się rozwojem wszystkich aplikacji mobilnych dziennika.
Karpińska-Gugała odpowiada m.in. za wsparcie sprzedaży prenumeraty in-app, prowadzenie badań potrzeb odbiorców oraz testów użyteczności, prowadzonych w celu podniesienia atrakcyjności i intuicyjności aplikacji „Gazety Wyborczej". Do jej zadań należy też wypracowanie modelu sprzedaży subskrypcji cyfrowych w aplikacjach mobilnych.
Karpińska-Gugała współpracę z Agorą rozpoczęła w 2015 r. w dziale projektów specjalnych. Do jej obowiązków należały crossmediowe realizacje łączące narzędzia reklamowe serwisów Wyborcza.pl, Gazeta.pl oraz czasopism. W 2017 r. została liderem zespołu lifestyle'owych projektów z zakresu content marketingu.
Od 2018 r. Aleksandra Karpińska-Gugała pracuje jako project manager aplikacji mobilnych w zespole IT, w którym odpowiada za rozwój i utrzymanie aplikacji Wyborcza, Wysokie Obcasy Extra!, Książki. Magazyn do czytania oraz Clou.
Na koniec 2018 r. ponad 170 tys.
„Gazeta Wyborcza” jako pierwsza w naszy, kraju wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec grudnia 2018 r. korzystało z niej ponad 170 tys. osób. Liczba użytkowników płatnej subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” rośnie systematyczne. Na koniec 2014 roku wynosiła 54,9 tys., rok później - 77 tys., na koniec 2016 roku 100 tys., a na koniec 2017 roku - 133 tys.
Agora w zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata planuje, że do końca 2022 roku liczba subskrybentów „GW” wzrośnie do 327 tys.
Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Aleksandra Karpińska-Gugała odpowiada za rozwój aplikacji "Gazety Wyborczej"