SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aldona Marciniak w Viaplay, będzie relacjonować Formułę 1

Dziennikarka „Przeglądu Sportowego” i Onetu Aldona Marciniak zaczyna współpracę z platformą Viaplay, będzie pojawiała się w transmisjach z wyścigów Formuły 1. Poprzednio współpracowała w takim zakresie z Eleven Sports.

Aldona Marciniak przez ostatnie lata była stałą ekspertką w transmisjach z Formuły 1 w Eleven Sports. Nadawca pokazywał wyścigi od 2016 do 2022 roku.

Od br. Formułę 1 można będzie oglądać na platformie Viaplay, która pozyskała prawa do tych transmisji. Viaplay zapowiedziała już, że przy tych relacjach będzie pracował dziennikarz Mikołaj Sokół, wcześniej związany m.in. z Eleven Sports, Polsatem i Onetem.

Aldona Marciniak od ponad 15 lat pracuje w „Przeglądzie Sportowym” i Onecie, zajmuje się przede wszystkim sportami motorowymi. Od listopada 2021 roku wspólnie z Łukaszem Kadziewiczem prowadzi cotygodniowy magazyn wideo „Misja sport”, współprowadziła też wydarzenia organizowane przez „PS” i Onet, m.in. kilka edycji „Gali Mistrzów Sportu”.

Razem z Cezarym Gutowskim napisała książkę „Niezniszczalny” o Robercie Kubicy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Do połowy ub.r. była stałym gościem programu „Pol Position” na Kanale Sportowym. Tworzy też własny kanał youtube’owy, mający obecnie 23 tys. subskrybentów.

Formuła 1 na Viaplay przez trzy sezony

Platforma Viaplay będzie transmitowała na wyłączność w Polsce wyścigi Formuły 1 przez najbliższe trzy sezony. Pozyskanie tych praw ogłoszono w maju ub.r., jeszcze przed startem platformy na naszym rynku.

- Miło mi poinformować, że sezon Formuły 1 zacznie się w Viaplay tydzień wcześniej: będziemy transmitować lutowe testy w Bahrajnie - poinformował na Twitterze w grudniu Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji sportowej Viaplay.

Natomiast w programie „Nocne Gadki” na kanale youtube'owym Meczyki.pl Wilkowicz zapowiedział m.in., że oprócz standardowej transmisji dostępne będą kamery pokładowe trzech kierowców podczas wyścigów. Decyzje w sprawie części dziennikarzy obsługujących Formułę 1 mają zapaść przed końcem roku. Wówczas kończy się promocja na pakiet roczny Viaplay (399 zł). Później jego nabycie będzie droższe.

Viaplay ma organizować studio w Warszawie i wysyłać dziennikarzy na wyścigi. - Chcemy, żeby na każdym Grand Prix ktoś był na miejscu, mamy dość dobre działy Formuły 1 w innych krajach. Cenię sobie w tym co teraz robię, że czuję poczucie wspólnoty z innymi krajami. Pomagamy sobie nawzajem, cenimy się. Mamy to w Premier League. Jak ktoś jest na tym meczu, to chce zrobić swoje i szanuje też to, ktoś inny chce wykonać swoją pracę i taki mamy też plan na Formułę 1 - zdradził Wilkowicz (cytat za portalem powrotroberta.pl). Zapewnił, że poza transmisją, wyścigi będą dokładnie analizowane.

Kalendarz wyścigów Formuły 1 w 2023 roku

1. 5 marca GP Bahrajnu (Sahkir)
2. 19 marca GP Arabii Saudyjskiej (Dżudda)
3. 2 kwietnia GP Australii (Melbourne)
4. 16 kwietnia GP Chin (Szanghaj)
5. 30 kwietnia GP Azerbejdżanu (Baku)
6. 7 maja GP Miami (Miami)
7. 21 maja GP Emilia Romagna (Imola)
8. 28 maja GP Monako (Monte Carlo)
9. 4 czerwca GP Hiszpanii (Barcelona)
10. 18 czerwca GP Kanady (Montreal)
11. 2 lipca GP Austrii (Spielberg)
12. 9 lipca GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
13. 23 lipca GP Węgier (Budapeszt)
14. 30 lipca GP Belgii (Spa-Francorchamps)
15. 27 sierpnia GP Holandii (Zandvoort)
16. 3 września GP Włoch (Monza) 1
7. 17 września GP Singapuru (Marina Bay)
18. 24 września GP Japonii (Suzuka)
19. 8 października GP Kataru (Losail)
20. 22 października GP USA (Austin)
21. 29 października GP Meksyku (Mexico City)
22. 5 listopada GP Sao Paulo (Interlagos)
23. 18 listopada GP Las Vegas (Las Vegas)
24. 26 listopada GP Abu Zabi (Yas Marina).

Viaplay w marcu zdrożeje

Na koniec czerwca ub.r. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w drugim kwartale ub.r. platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

Natomiast w trzecim kwartale ub.r. liczba subskrybentów Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. W Polsce, tak samo jak w Holandii, liczba klientów przkroczyła milion.

W sierpniu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Dołącz do dyskusji: Aldona Marciniak w Viaplay, będzie relacjonować Formułę 1

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nmh
Aldona "mam parcie na sławę" Marciniak znalazła sobie nowe miejsce, gdzie będzie opowiadać swoje dyrdymały. Ciekawe czy Cezarego przyniesie ze sobą w pakiecie? :) Słaba ta obsada F1 w ViaPlay, ale czego się spodziewać po Wilkowiczu, który nikogo nowego nie jest w stanie wylansować. Tylko kim czym oni chcą przyciągnąć abonentów, skoro jest drogo, jakość do kitu i jeszcze żadnej ciekawej osobowości w składzie nie ma.
1 0
odpowiedź
User
~jajaja
człowiek się łudził że przy przejściu f1 do viaplay pozbędzie się balastu typu aldona albo kapica, a widać że będzie to samo albo jeszcze gorsze bo w końcu 720p
0 0
odpowiedź
User
_
To smutne że w 38 milionowym kraju jest tak wąska grupa komentatorów. Zero konkurencji. Jak ktoś się załapie do danej stacji, dyscypliny to jest tam już "przyspawany". Dobrym przykładem są "starzy" komentatorzy na Eurosporcie. Opowiadają swoje dyrdymały jak to robili przez ostatnie kilkanaście lat. Nie zauważają że typ widza się zmienił. Stacje zamiast zrobić jakiś casting na nowe twarze trwają przy starych. Bo po co się męczyć jak i tak widz będzie to oglądał bo nie ma innego wyjścia. W przypadki F1 akurat ma. Może wybrać F1TV PRO. Serio, nie było innej kobiety która choć troszku zna się na F1? Przecież Aldona, jako ekspert, powtarza to co przeczyta wcześniej w necie. Nie ma własnych przemyśleń. A jak ma to gdybania które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Jak ktoś na bieżąco śledzi newsy o F1 to pani Aldona go nudzi bo mówi to co już wiemy.
1 0
odpowiedź