Agnieszka Janota head of eCommerce business development w Edipresse Polska
Agnieszka Janota rozpoczęła pracę w wydawnictwie Edipresse Polska, gdzie objęła stanowisko head of eCommerce business development. Do jej zadań należeć będzie głównie opracowanie strategii i egzekucja działań w obszarze komercjalizacji projektów.
W realizacji strategii e-commerce Janota będzie wspierać Tomasza Sypułę, head of non-media business, który odpowiada za rozwój wszystkich projektów w obszarze eCommerce i marketplace w Edipresse Polska.
- Agnieszka to wysokiej klasy specjalista w obszarze eCommerce, która swoje doświadczenie zdobywała u największych wydawców internetowych. Cieszę się, że dołączyła do Edipresse Polska i w duecie z Tomkiem Sypułą rozwijać będzie digitalowe projekty w obszarze eCommerce i marketplace - mówi Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska. W pierwszym kwartale przyszłego roku planujemy start nowego marketplace w kategorii fashion i będzie to nasz kolejny krok w kierunku digitalowego rozwoju, który istotnie wzmocni należące do Edipresse Polska internetowe portfolio serwisów kobiecych - dodał Maciej Klepacki.
Agnieszka Janota z branżą internetową związana jest od 2012 roku. Karierę zaczynała w Złote Wyprzedaże. w latach 2014-2018 pracowała w Agorze. Od 2018 roku, związana była z Grupą Wirtualna Polska i serwisem Domodi.pl, jako commercial direktor.
W 2019 roku Edipresse Polska zanotowało spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,6 proc. do 126,63 mln zł, m.in. Zatrudnienie etatowe w firmie zmalało o 55 pracowników do 155, a jej wynik netto poszedł w górę z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku.