Postępowanie ws. przejęcia Edipresse przez Burdę wciąż w UOKiK. Ruszyło w maju 2021 roku
W 2021 roku Burda Media Polska poinformowała o kupnie Edipresse Polska. Strony wciąż czekają na rozstrzygnięcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie. - Nie spekulujemy, co do terminu jego zakończenia - ucina biuro prasowe UOKiK.
W ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie stosowany wniosek został złożony w maju 2021 roku.
Postępowanie w UOKiK trwa i na razie nie wiadomo, kiedy zostanie zakończone. - Postępowanie nadal trwa, tak jak w przypadku wszystkich postępowań z zakresu kontroli koncentracji nie spekulujemy co do terminu jego zakończenia - poinformowało nas w piątek biuro prasowe UOKiK
W sprawie nie wypowiada się sama Burda. - Ze względu na trwające postępowanie, powstrzymamy się od komentarza w tej sprawie - mówiła nam niedawno Dorota Górska z agencji Lighthouse, odpowiedzialna za kontakt Burdy z mediami.
Szwajcarska Edipresse Group sprzedając Burdzie swój biznes mediowy w Polsce poinformowała, że wycofuje się z głównej działalności mediowej w naszym kraju (pozostanie właścicielem publikującego książki, kolekcje wydawnicze i magazyny custom publishing Wydawnictwa Edipresse oraz szkoły językowej Lincoln). Strony nie podały kwoty transakcji.
W rezultacie umowy Burda przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska. Należą do niego serwisy internetowe dla kobiet (m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl), dwutygodniki „Viva!” i „Party”, a także magazyny z segmentu true stories.
Burda zamyka część tytułów
Jak nieoficjalnie ustalił portal WirtualneMedia.pl, w związku z zamknięciem magazynów i serwisów wydawnictwo może rozstać się z ponad 20 osobami. Nasz informator twierdzi, że z pracą pożegnają się całe zespoły redakcyjne „Focusa”, Focus.pl, „Elle Man”, Elleman.pl, „Samego Zdrowia” oraz kilka osób z biura reklamy.
Zmiany we władzach Burda Media Polska
W styczniu ustaliliśmy, że wydawnictwo rozstało się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką, wcześniej z firmy odeszła chief digital officer Justyna Dziegieć. Do zarządu firmy dołączył natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo jest dodatkowo wspierane przez Martina Weese, chief operating officera w Burda International.
W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.
W kwietniu 2020 roku, krótko po wybuchu epidemii, firma zwolniła ok. 50 pracowników, m.in. m.in. z redakcji „Gali”, „Elle” i „Glamour”, z biura reklamy, zespołów projektów specjalnych i badań focusowych oraz fotoedytorów.
Dołącz do dyskusji: Postępowanie ws. przejęcia Edipresse przez Burdę wciąż w UOKiK. Ruszyło w maju 2021 roku
orlen nie mial mediów tylko stacje - dystrybucja, a burda już ma pełno czasopism i serwisów i pokrywających się tematycznie z edipresse.
Orlen to Orlen. Gdyby ktoś inny spoza mediów przejmował Edipresse pewnie byłoby szybciej. W tym przypadku trzeba patrzeć na to jak UOKIK działał jak Agora kupowała Radio ZET