Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych
Grupa tysiąca agencji reklamowych podpisała wspólną deklarację odrzucenia potencjalnych propozycji pracy dla firm z branży paliw kopalnych, tzw. Big Oil.
Clean Creatives, wielokrotnie nagradzana grupa prowadząca kampanię przeciwko aktywności sektora paliw kopalnych w reklamie i PR, w Dniu Ziemi ogłosiła deklarację1000 agencji kreatywnych z całego świata. Zobowiązały się one do odrzucenia propozycji przygotowywania kampanii reklamowych dla sektora Big Oil. Sygnatariuszami deklaracji zostali Mother New York i Lucky Generals, a także Allison i Gale.
W ramach nagłośnienia swojej inicjatywy, Clean Creatives przygotował prześmiewczy spot na Dzień Ziemi
W ciągu ostatnich trzech lat Clean Creatives była aktywna na polu nagłaśniania szkodliwych działań firm z branży paliw kopalnych, których celem jest kształtowanie opinii publicznej za pośrednictwem takich narzędzi jak dezinformacja i greenwashing. Big Oil przygotowywał te kampanie z agencjami reklamowymi i PR. Jak opisuje Clean Creatives, są to Omnicom Group, WPP, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, Dentsu i Havas.
Big Oil to potoczna nazwa grupy największych prywatnych firm naftowych na świecie. Na tej liście wymienia się Shell, BP, ExxonMobil, TotalEnergies czy Chevron Texaco.
Dołącz do dyskusji: Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych
Płacenie 1 dolara dziennie afrykańskim dzieciom za pracę w kopalni - również być dobre.
No więc nagłaśniamy i my: menadżerowie agencji reklamowych - to zdegenerowane i chciwe kanalie.
Ci polscy menadżerowie - również
Rowerami jeżdżą, latawcami się przemieszczają, używają rzek do transportu drzewa..