Aflofarm liderem - Orange i Unilever ostro w dół (Top 10 reklamodawców)
W lutym br. Aflofarm pozostał największym reklamodawcą, chociaż jego wydatki reklamowe (bez internetu) zmalały o 13 proc. Budżety Unilevera i PTK Centertelu spadły o 40-50 proc., za to Lidl wydał prawie o połowę więcej.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez uwzględnienia internetu) w lutym br. wyniosły 87,1 mln zł, o 3,8 mln zł mniej niż miesiąc wcześniej (zobacz szczegółowe dane z tego okresu), a o 12,9 proc. mniej niż w lutym ub.r.
Podobny spadek budżetu reklamowego - dokładnie 12,3 proc. - zanotował Procter & Gamble Polska. Natomiast cennikowe wydatki Unilever Polska zmalały w skali roku aż o 40 proc., a PTK Centertelu, operatora Orange, 48,1 proc. Ta druga firma należy do Grupy TP SA, która w połowie lutego, w odpowiedzi na słabe wyniki finansowe za ub.r., zapowiedziała spore oszczędności, m.in. zwolnienie 1,7 tys. pracowników i sprzedaż portalu Wirtualna Polska (więcej na ten temat).
Wśród innych firm telekomunikacyjnych niewielkie zmiany cennikowych budżetów reklamowych zanotowały P4, operator Play (spadek o 1,5 proc.), oraz Polkomtel, operator Plusa (wzrost o 2,3 proc.). Natomiast Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel T-Mobile i Heyah, wydała 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Nieco mniej wzrosły wydatki reklamowe Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) i Nestlé Polska - odpowiednio o 14,8 i 13,6 proc. Za to Lidl Polska cennikowo przeznaczył na reklamy aż o 46 proc. więcej niż przed rokiem.
W sumie cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły w lutym 1,708 mld zł, o 16,3 proc. więcej niż miesiąc wcześniej, a o 3,1 proc. więcej niż w lutym ub.r.
Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu, dane Kantar Media) | ||
Wirtualnemedia.pl | luty 2013 | luty 2012 |
Aflofarm | 87 151 094 zł | 100 025 996 zł |
Polska Telefonia Cyfrowa | 34 476 596 zł | 29 876 113 zł |
Procter & Gamble DS Polska | 31 068 970 zł | 35 439 587 zł |
P4 | 29 053 985 zł | 29 482 256 zł |
Polkomtel | 27 582 007 zł | 26 964 323 zł |
PTK Centertel | 26 362 696 zł | 50 815 227 zł |
Unilever Polska | 25 332 724 zł | 42 238 576 zł |
Metro Group | 24 999 137 zł | 21 772 656 zł |
Lidl Polska | 24 879 586 zł | 17 035 097 zł |
Nestlé Polska | 24 627 477 zł | 21 688 067 zł |
wszyscy reklamodawcy | 1 707 889 986 zł | 1 656 044 921 zł |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem - Orange i Unilever ostro w dół (Top 10 reklamodawców)
Proponują horrendalnie niskie stawki za kreację. Od dawna słyszy się o niezwykle agresywnych negocjacjach dot. budżetów mediowych w danych kanałach. Chcą jak najwięcej za jak najmniej. Dlatego takich pieniędzy na pewno nie wydają, nawet połowy.