SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AdVise - pretest reklam w ofercie ARC Rynek i Opinia

Firma badawcza ARC Rynek i Opinia wprowadziła do swojej oferty nowy produkt - pretest komunikatów reklamowych AdVise, który pozwala na uzyskanie wyników badania w ciągu kilku dni roboczych od jego zlecenia.

AdVise jest pretestem reklam opartym o wnioski z badań nad skutecznością komunikacji reklamowej opublikowane w ostatnich latach w czasopismach naukowych z dziedziny psychologii i nauk ekonomicznych, a także o wymianę doświadczeń międzynarodowych w ramach sieci badawczej IriS.

W ramach jednego projektu istnieje możliwość zbadania jednego lub kilku spośród 6 mediów marketingowych lub całej kampanii składającej się z tych elementów.

Badanie wykonywane jest na grupie eksperymentalnej i kontrolnej, komunikacja testowana jest w naturalnym środowisku, np. w bloku reklamowym. Ponadto w ramach AdVise badane jest racjonalne i emocjonalne nastawienie odbiorcy do komunikatu i marki. Oprócz eksploracji opinii respondentów badane są również ukryte postawy wobec marki.

Informacje uzyskane w ramach AdVise dotyczą m.in. siły przebicia komunikatu w bloku reklamowym, elementów komunikatu, które należy zmodyfikować lub poprawić, wpływu komunikatu na postrzeganie marki oraz wyników badanego komunikatu na tle reklamy konkurencji.

Pretest komunikatów reklamowych AdVise jest realizowany metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews, epanel.pl) na próbie N=300, przy czym N=150 to grupa eksperymentalna, na której testowany jest dany spot umieszczony w bloku reklam, zaś N=150 to grupa kontrolna, która otrzymuje w bloku reklam inny spot, np. konkurencji. Badanie może być traktowane jako samodzielne lub być rozwinięte o badanie jakościowe. Klient otrzymuje wyniki w ciągu kilku dni roboczych od startu projektu.

Dołącz do dyskusji: AdVise - pretest reklam w ofercie ARC Rynek i Opinia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl