SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1

Finałowy mecz tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej, w którym Hiszpania pokonała Holandię, obejrzało w niedzielę w Jedynce 8,54 mln widzów. Średnio wszystkie spotkania mundialu - na głównych antenach TVP - śledziło 3,12 mln osób.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w czasie emisji meczu finałowego Jedynka miała 59,95 proc. udziału w grupie w 4+ i aż 61,44 proc. w komercyjnej 16-49. Poza 8,54 mln widzów na tej antenie, finał oglądało także 300 tys. osób w kanale TVP Sport, co dało tej stacji odpowiednio 2,15 proc. i 2,68 proc. udziału w rynku.

Średnia widownia wszystkich transmisji z mundialowych spotkań na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosła 3,13 mln osób przy udziale na poziomie 31,08 proc. w 4+ i 33,10 proc. w 16-49, zaś w kanale sportowym Telewizji Polskiej Mistrzostwa Świata w piłce nożnej śledziło 180 tys. widzów, a udział tego kanału wyniósł odpowiednio 1,75 proc. i 2,27 proc.

Mundial 2010 Wszyscy 4+ 16-49
Kanał AMR SHR % SHR %
TVP 1 3 314 797 33,66% 35,01%
TVP 2 2 967 035 28,94% 31,50%
Średnio TVP 1 i TVP 2 3 128 281 31,08% 33,10%
 
Średnio TVP Sport 175 946 1,75% 2,27%


Wspomniany już finał był najpopularniejszym meczem tegorocznego mundialu. Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się dwa półfinałowe spotkania, zaś czwartą pozycję z widownią wynoszącą 5,35 mln osób zajął mecz o 3. miejsce rozegrany w sobotę pomiędzy Urugwajem a Niemcami, który transmitowała Dwójka. Natomiast w kanale TVP Sport finał był dopiero czwarty, a najwięcej widzów zgromadziła właśnie rywalizacja o brązowy medal – spotkanie to oglądało 320 tys. osób. 

Top 10 meczów w TVP 1 i TVP 2 Wszyscy 4+ 16-49
Lp. Mecz Kanał Data Godz. AMR SHR % SHR %
1 HOLANDIA - HISZPANIA TVP1 11-07-2010 20:07 8 535 353 59,92% 61,44%
2 NIEMCY - HISZPANIA TVP2 07-07-2010 20:09 6 612 588 45,94% 50,12%
3 URUGWAJ - HOLANDIA TVP1 06-07-2010 20:15 5 898 656 41,89% 45,44%
4 URUGWAJ - NIEMCY TVP2 10-07-2010 20:10 5 352 387 46,61% 46,09%
5 BRAZYLIA - KOREA PLN. TVP1 15-06-2010 20:15 4 581 959 33,32% 35,78%
6 HISZPANIA - PORTUGALIA TVP1 29-06-2010 20:18 4 455 115 35,58% 39,03%
7 GRECJA - ARGENTYNA TVP1 22-06-2010 20:13 4 289 925 31,16% 31,58%
8 PARAGWAJ - HISZPANIA TVP2 03-07-2010 20:10 4 255 092 36,98% 38,54%
9 URUGWAJ - GHANA TVP1 02-07-2010 20:16 4 217 001 35,56% 35,88%
10 GHANA - NIEMCY TVP2 23-06-2010 20:10 4 157 286 30,14% 33,23%


 

Top 10 meczów w TVP Sport Wszyscy 4+ 16-49
Lp. Mecz Data Godz. AMR SHR % SHR %
1 URUGWAJ - NIEMCY 10-07-2010 20:10 317 049 2,76% 3,68%
2 ARGENTYNA - NIEMCY 03-07-2010 15:40 312 632 4,04% 5,38%
3 NIEMCY - HISZPANIA 07-07-2010 20:09 310 318 2,16% 2,80%
4 HOLANDIA - HISZPANIA 11-07-2010 20:07 305 441 2,15% 2,68%
5 URUGWAJ - HOLANDIA 06-07-2010 20:15 304 699 2,16% 2,97%
6 KAMERUN - HOLANDIA 24-06-2010 20:10 301 410 2,13% 2,34%
7 WLOCHY - PARAGWAJ 14-06-2010 20:17 279 282 1,97% 2,68%
8 NIEMCY - ANGLIA 27-06-2010 14:46 262 561 2,89% 2,64%
9 ANGLIA - USA 12-06-2010 20:10 261 912 2,03% 2,81%
10 HISZPANIA - PORTUGALIA 29-06-2010 19:59 259 671 2,07% 2,55%


Łączne wpływy reklamowe z meczów transmitowanych na żywo w kanałach TVP 1 i TVP 2 wyniosły 124,4 mln zł, zaś w TVP Sport zaledwie 1,6 mln zł. W sumie przychody reklamowe TVP z mundialu to zatem 126 mln zł. Są to jednak dane cennikowe netto, nie uwzględniające rabatów.

Dane telemetryczne pokazują, że mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy małych, średnich i dużych miast.  

TVP 1 i TVP 2   ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 64,88% 135
  Kobiety 35,12% 68
Wiek  4-9 1,52% 25
   10-15 3,37% 48
  16 - 19 3,49% 60
  20 - 24 5,52% 67
  25 - 29 6,04% 68
  30 - 34 7,35% 90
  35 - 39 6,85% 97
  40 - 44 5,65% 88
  45 - 49 8,89% 125
  50 - 54 10,93% 132
  55 - 59 11,91% 157
  60+ 28,48% 146
Wlk. miasta Wieś 37,61% 97
  < 50 tys. 24,71% 103
  50-100 tys. 9,09% 106
  100-200 tys. 7,40% 93
  > 200 tys. 21,19% 104
Zawód Top management 7,04% 91
  Pracownicy średniego szczebla 15,46% 107
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 23,28% 115
  Emeryci 35,24% 141
  Inni 18,98% 58
Wykształcenie Podstawowe 51,80% 113
  Średnie 31,05% 105
  Wyższe 12,26% 107
  Inne 4,89% 38


Spotkania mundialu transmitował również kanał TVP HD, ale nie jest on objęty pomiarem przez Nielsen Audience Measurement, ani nie emituje reklam.

Dołącz do dyskusji: 8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ewa
i na tym skończyła się wysoka oglądalność TVP...
0 0
odpowiedź
User
franz
mam dwoch synow w wieku 16 i 18 lat. Oni maja kolegow...wszyscy nie odchodzili od TV, kiedy byly mecze, a weg dancyh agb mlodzi ludzie nie ogladali mundialu. To jakis absurd! kogo oni maja w tej probie?
0 0
odpowiedź
User
Pikus
Ewo, niby dlaczego? TVP 1 jest wciąż na czele i pewnie pozostanie.
0 0
odpowiedź