77 tys. subskrybentów płatnych treści „Gazety Wyborczej” w internecie. Agora liczy na 90 tys. za rok
Na koniec grudnia 2015 roku liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys. - podała Agora. Tym samym cel spółki dotyczący liczby prenumerat „Wyborczej” w sieci został zrealizowany rok wcześniej niż planowano.
Pozyskanie 77 tys. płatnych subskrypcji „Gazety Wyborczej” na koniec ub.r., oznacza, że w 2015 roku internetowej wersji dziennika przybyło 22 tys. subskrybentów. To więcej niż spółka zakładała - liczyła ona, że 75 tys. użytkowników płacących ze treści „Wyborczej” w sieci będzie mieć dopiero na koniec 2016 roku.
- To olbrzymi sukces „Gazety Wyborczej” oraz Wyborcza.pl i kolejny dowód na właściwy wybór modelu transformacji biznesowej dziennika - komentuje Robert Musiał, członek zarządu Agory.
Na koniec 2014 roku „Wyborcza” miała blisko 55 tys. prenumeratorów w sieci i był to wynik lepszy od zakładanej na ten okres liczby 40 tys. subskrypcji. Oferta płatnego dostępu do treści z dziennika w internecie ruszyła w lutym 2014 roku.
Jak podkreśla Agora, kluczowym czynnikiem w budowaniu sukcesu oferty prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” było jej poszerzenie o pakiety dla klientów instytucjonalnych w IV kwartale 2014 roku. Dodatkowo, w czerwcu ub.r. spółka wdrożyła własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych. Od lutego ub.r. Agora nie podawała na bieżąco liczby prenumeratorów „GW’ w sieci.
- Osiągnięcie poziomu ponad 77 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych już w 2015 r. - a nie jak pierwotnie planowaliśmy w 2016 r. - dodaje nam odwagi do wyznaczania sobie kolejnych ambitnych celów: na koniec 2016 r. chcielibyśmy zbudować bazę około 90 tys. płatnych prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” - dodaje Musiał.
Na całkowitą liczbę płatnych prenumerat składają się subskrypcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne zakupione na stronach internetowych serwisów „Gazety Wyborczej” i jej wydawnictw (jak „Wysokie Obcasy”, „Duży Format” czy „Ale Historia”).
Użytkownik tych serwisów może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z trzech pakietów: „Wyborcza” w cenie 17,99 zł miesięcznie, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub pakietu „Wyborcza Premium”, który na początkowo kosztował 39,99 zł, a teraz 29,99 zł.
Trzeba jednak dodać, że „Gazeta Wyborcza” kusi nowych subskrybentów różnymi promocjami - np. przed Świętami Bożego Narodzenia użytkownicy, którzy zrezygnowali z subskrypcji, mogli odnowić dostęp do płatnej oferty z 50 proc. rabatem.
Prenumeratę cyfrową dziennika można także nabyć w systemie Piano National, w księgarni internetowej Publio.pl oraz w formie aplikacji mobilnych na tablety i smartfony.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem papierowej wersji „Gazety Wyborczej” (łącznie z klasycznymi e-wydaniami) wyniosła 157 055 egz.
W listopadzie ub.r. serwis Wyborcza.pl zanotował 4,38 mln użytkowników i 91,3 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,74 mln użytkowników i 15,3 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
Dołącz do dyskusji: 77 tys. subskrybentów płatnych treści „Gazety Wyborczej” w internecie. Agora liczy na 90 tys. za rok