SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

77 tys. subskrybentów płatnych treści „Gazety Wyborczej” w internecie. Agora liczy na 90 tys. za rok

Na koniec grudnia 2015 roku liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys. - podała Agora. Tym samym cel spółki dotyczący liczby prenumerat „Wyborczej” w sieci został zrealizowany rok wcześniej niż planowano.

Pozyskanie 77 tys. płatnych subskrypcji „Gazety Wyborczej” na koniec ub.r., oznacza, że w 2015 roku internetowej wersji dziennika przybyło 22 tys. subskrybentów. To więcej niż spółka zakładała - liczyła ona, że 75 tys. użytkowników płacących ze treści „Wyborczej” w sieci będzie mieć dopiero na koniec 2016 roku.

- To olbrzymi sukces „Gazety Wyborczej” oraz Wyborcza.pl i kolejny dowód na właściwy wybór modelu transformacji biznesowej dziennika - komentuje Robert Musiał, członek zarządu Agory.

Na koniec 2014 roku „Wyborcza” miała blisko 55 tys. prenumeratorów w sieci i był to wynik lepszy od zakładanej na ten okres liczby 40 tys. subskrypcji. Oferta płatnego dostępu do treści z dziennika w internecie ruszyła w lutym 2014 roku.

Jak podkreśla Agora, kluczowym czynnikiem w budowaniu sukcesu oferty prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” było jej poszerzenie o pakiety dla klientów instytucjonalnych w IV kwartale 2014 roku. Dodatkowo, w czerwcu ub.r. spółka wdrożyła własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych. Od lutego ub.r. Agora nie podawała na bieżąco liczby prenumeratorów „GW’ w sieci.

- Osiągnięcie poziomu ponad 77 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych już w 2015 r. - a nie jak pierwotnie planowaliśmy w 2016 r. - dodaje nam odwagi do wyznaczania sobie kolejnych ambitnych celów: na koniec 2016 r. chcielibyśmy zbudować bazę około 90 tys. płatnych prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” - dodaje Musiał.

Na całkowitą liczbę płatnych prenumerat składają się subskrypcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne zakupione na stronach internetowych serwisów „Gazety Wyborczej” i jej wydawnictw (jak „Wysokie Obcasy”, „Duży Format” czy „Ale Historia”).

Użytkownik tych serwisów może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z trzech pakietów: „Wyborcza” w cenie 17,99 zł miesięcznie, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub pakietu „Wyborcza Premium”, który na początkowo kosztował 39,99 zł, a teraz 29,99 zł.

Trzeba jednak dodać, że „Gazeta Wyborcza” kusi nowych subskrybentów różnymi promocjami - np. przed Świętami Bożego Narodzenia użytkownicy, którzy zrezygnowali z subskrypcji, mogli odnowić dostęp do płatnej oferty z 50 proc. rabatem.

Prenumeratę cyfrową dziennika można także nabyć  w systemie Piano National, w księgarni internetowej Publio.pl oraz w formie aplikacji mobilnych na tablety i smartfony.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem papierowej wersji „Gazety Wyborczej” (łącznie z klasycznymi e-wydaniami) wyniosła 157 055 egz.

W listopadzie ub.r. serwis Wyborcza.pl zanotował 4,38 mln użytkowników i 91,3 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,74 mln użytkowników i 15,3 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).

 

Dołącz do dyskusji: 77 tys. subskrybentów płatnych treści „Gazety Wyborczej” w internecie. Agora liczy na 90 tys. za rok

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
spoko_2015
Za rok będzie spadek, teraz ministerstwa nakupiły tych prenumerat za rok tego nie będzie
odpowiedź
User
Piotr
Ministerstwa kupowały prenumeraty wydań papierowych, a nie cyfrowych.
odpowiedź
User
do spoko
Ty się raczej martw co tu w ogóle będzie za rok. Twoja partia panująca to wyjątkowe orły... Właśnie S&P obniżyło nam rating. Wkrótce możesz zarabiać 5 dolarów, jak zarabialiśmy 25 lat temu...
odpowiedź