76 proc. Polaków korzysta z internetu, Onet i Wirtualna Polska popularniejsze od Facebooka i Google, ale rzadziej odwiedzane
Korzystanie z internetu deklaruje 76,4 proc. Polaków, co w przeliczeniu na całą populację naszego kraju daje 23,01 mln osób. Onet i Wirtualna Polska są bardziej znane niż Facebook i Google, ale odwiedza je mniej użytkowników niż globalne portale.
76,4 proc. to penetracja internetu w Polsce w fali badania NetTrack przeprowadzonej od lipca do września br. W poprzedniej odsłonie, zrealizowanej od stycznia do marca br., penetracja wyniosła 76,6 proc., a szacunkowa liczba internautów - 23,08 mln.
Od początku br. badanie jest realizowane według zmienionej metodyki - nie tylko na podstawie wywiadów bezpośrednich, lecz także telefonicznych. Nowa fala objęła 3 820 respondentów.
Prawie 70 proc. polskich internautów to osoby w wieku 25-59 lat. Starsi stanowią 9,5 proc. wszystkich, a młodsi - 19,6 proc. 36,4 proc. mieszka na wsi, a 4,7 proc. w Warszawie.
Profil internautów | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII - IX 2015 |
Płeć | |
mężczyźni | 49,30% |
kobiety | 50,70% |
Wiek | |
15-24 lata | 19,65% |
25-39 lat | 36,71% |
40-59 lat | 34,16% |
60 lub więcej | 9,48% |
Miejsce zamieszkania | |
Warszawa | 4,66% |
miasta ponad 500 tys. | 7,17% |
miasta 200-499 tys. | 9,28% |
miasta 100-199 tys. | 9,45% |
miasta 50-99 tys. | 7,59% |
miasta 20-49 tys. | 11,88% |
miasta 10-19 tys. | 7,65% |
miasta do 10 tys. | 5,90% |
wieś | 36,42% |
57,2 proc. internautów spontanicznie rozpoznaje nazwę Onet, 55,2 proc. - Wirtualną Polską, a 52,5 proc. - Facebooka. Tracąca od kilku lat na odwiedzalności NK.pl nadal jest bardziej rozpoznawalna niż Gazeta.pl i o2.
Zdecydowanie najbardziej odwiedzaną stroną jest natomiast Google, z którego korzystanie w ostatnim miesiącu zadeklarowało 85,6 proc. internautów. 73,4 proc. odwiedziło Allegro, 64,6 proc. - YouTube’a, a 62,2 proc. - Facebooka.
Najpopularniejsze serwisy | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII - IX 2015 |
Znajomość spontaniczna | |
ONET (www.onet.pl) | 57,24% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 55,20% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,53% |
GOOGLE (www.google.pl) | 48,37% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 41,60% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 34,98% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 29,34% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,14% |
GAZETA.PL (www.gazeta.pl) | 13,96% |
O2 (www.o2.pl) | 11,94% |
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | |
GOOGLE (www.google.pl) | 85,65% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 73,43% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 64,65% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 62,22% |
ONET (www.onet.pl) | 48,90% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 39,12% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 31,49% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 30,26% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 29,30% |
GAZETA.PL (www.gazeta.pl) | 17,62% |
Dołącz do dyskusji: 76 proc. Polaków korzysta z internetu, Onet i Wirtualna Polska popularniejsze od Facebooka i Google, ale rzadziej odwiedzane